Cooling pad aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0444

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Beste mensen,

Ik wil graag een koeling pad kopen om zware spellen te spelen zoals, BF3
Ik wil mijn laptop cool houden, niet dat mijn laptop heet word ofzo maar ik wil de overheating vermijden
Heeft iemand ervaring met cooling pads? en welke zou je mij aanraden?
het gaat om een 17'' notebook.

(vraagje tussendoor)

Als je laptop heel warm word, wordt je laptop dan trager?

MVG

Stepan

Wij hebben 2 van DEZEhttp://www.coolermaster.com/product/Detail/mobile/notepal-series/notepal-u3.html in gebruik en zijn er heel tevreden over.
De ventilators zijn verplaatsbaar,dus je kan elk merk laptop op z'n warmste plaatsen afkoelen.
Er zijn ook andere,die in hoogte verstelbaar zijn,dus misschien een betere houding voor je polsen en vingers,maar deze voldoet voor ons.
Een cooling pad is ook heel goed om de levensduur van een laptopbatterij te verlengen,een batterij die regelmatig te warm wordt door onvoldoende warmteafvoer is op heel korte tijd naar de vaantjes.....

Laatst bewerkt:
Als je laptop heel warm word, wordt je laptop dan trager?
ja laptop word dan naar beneden geclocked om schade te voorkomen

de cooler-master-notepal-u2 schijnt volgens de reviews goed te presteren
hier plaats je de laptop op en sluit je de fans aan via de usb kabel

je kunt beter voor de U3 gaan zoals hier boven geadsviseert die is voor 17 inch laptops

Laatst bewerkt:
Bedank allemaal voor jullie snelle reacties.

@firest0rm

Koelt het goed af tijdens gamen?( als je natuurlijk gamet he)
ik las net bij de reviews dat het maar ongv. 5 graden coolt, en dat is niet zo veel.

Laatst bewerkt:
luchtstroom verbeterd hij zal niet veel koeler zijn dan de temperatuur van de kamer het enige wat het doet is het begrenzen van de hitte
de laptop zal minder snel warm worden

andere dingen die ook een beetje kunnen helpen zijn
kijken of er stof in de koeler zit van de CPU fan en dit schoonmaken
en de Koeling pasta vervangen met zoiets als dit klikerdeklik bijvoorbeeld (1 klein rijst korreltje is genoeg het koelblok verspreid via de druk de koel pasta)

Laatst bewerkt:
Om precies te zijn,tussen de 5 en de 8 graden........bij gewoon gebruik.
Dat lijkt inderdaad niet zoveel,maar nog wat veel belangrijker is,je laptop zal niet meer oververhitten,omdat je altijd onder de threshold zult blijven .
Dus geen automatische verlaging van je laptop's prestaties,of geen verbrande hardware meer.
Mijn core I7 3630QM kan tot 95 graden voor ie automatisch terugschakeld,maar ben met de cooling pad nog nooit hoger dan 74 geweest na een 2 tot 3 tal uur gamen....

tijdens zwaar werk scheelt het bijna 20 graden...
klikerdeklik

Vergelijk B en F met elkaar

de B is zonder de pad en zwaar beladen en de F met pad en zwaar beladen

Laatst bewerkt:
Om precies te zijn,tussen de 5 en de 8 graden........bij gewoon gebruik.
Dat lijkt inderdaad niet zoveel,maar nog wat veel belangrijker is,je laptop zal niet meer oververhitten,omdat je altijd onder de threshold zult blijven .
Dus geen automatische verlaging van je laptop's prestaties,of geen verbrande hardware meer.
Mijn core I7 3630QM kan tot 95 graden voor ie automatisch terugschakeld,maar ben met de cooling pad nog nooit hoger dan 74
geweest na een 2 tot 3 tal uur gamen....

74 woow dat is warm, maar dat is nog steeds een hoge temp, heeft dat temeratuur effect op je laptop performance? word jou laptop underclockt bij die temp?

74 graden is NIET zo heel warm voor een laptopprocessor na een paar uur gamen...;)
Zoals ik al zei,mijn cpu wordt pas underclockt bij 95 graden,ik heb totaal geen last van verminderde prestaties qua rekenkracht,ook niet bij videoencoding....:thumb:

Dank je wel voor je tijd. En je reacties.

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan.....:)
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je eruitkomt.....
Als je meer doet dan surfen,mailen of es een officebestandje openen op je laptop,is een cooling pad geen overbodige luxe.....;)

eff een vraagje tussen door, Waar kan ik het beste de vintilators plaatsen? tips? (hp probook 4740s)

het gaat om de notepal u3

en zijn er nog extra ventilators te koop? dezelfde als u3 heeft?

Laatst bewerkt:
Waar je ze het beste plaatst hangt af van waar je laptop het warmst wordt.....gewoonlijk is dat in de buurt van de harddisk,de videokaart en de processor...:)

Over die ventilators,je kan verschillende sets vinden:
Notepal U3 ,maar ik denk dat deze eerder als vervanging voor een bestaande set dienen.....op foto lijken ze geen aparte aansluiting te hebben.
Notepal U2 ,dit is een volledige set die je apart in een andere usbpoort moet inpluggen......oorspronkelijk voor de U2,maar ook passend op de U3.
Notepal U3 OEM ,deze is compleet,maar lijkt alleen verkrijgbaar te zijn via de Amerikaanse webshop.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan