Cooling Probleem HP laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
hoi allemaal,
mijn vriend heeft een laptop (hp compaq)(15 inch)
en hij is de hele tijd rond de 95 graden,
hij heeft al eens met een stofzuiger langs de fans gegaan alleen het helpt niet,
hij zit het echt uit te schreeuwen van de hitte,
iemand tips?

gr,

marcell

Wat doet je vriend op de laptop? Welk onderdeel word 95 graden?

Wat is het typenummer van de laptop?

Zit er nog garantie op de laptop? Aangezien het niet normaal is voor een GPU om 95 graden te worden in een schone omgeving (Stof uit de laptop enzo).

nee,
kun je er iets aan doen?
we hebben hem nu op twee deurstoppers en een fan die op usb loopt en hij is bij niks doen 80 graden..

Laatst bewerkt:
Hallo

Laptop heatpipe en ventilator zuiver maken d.m.v. luchtdruk.(meestal moet deze zelfs niet te worden geopend)

Blokkeer de ventilator d.m.v. een cocktailprikker , en blaas d.m.v. luchtdruk "compressor" in de omgekeerde richting van de normale airflow.

Doe dit het liefst buiten , want er kan een behoorlijke hoeveelheid stof uitkomen.

Indien deze situatie nog niet te lang heeft geduurd , zal alles meestal onmiddelijk in orde zijn .

Indien dit echter al te lang aansleept , is het heel waarschijnlijk dat de koelpasta tussen c.p.u. en heatpipe is versteend , de laptop dient dan te worden geopend en de thermisch geleidende pasta te worden vervangen.

Peter

de laptop is al 2 keer uit gevallen,
zijn er zaken die de koelpasta kunnen vernieuwen en de fans schoonmaken?
pcfast helmond bv?

Ik kan je misschien wel helpen.

Ik had eerst het zelfde probleem, maar ik heb de laptop om het uur even op de kop te lichen (5 min)
Het werkt wel laat je laptop maar eens een dag over de kop liggen dan is je probleem zo weer klaar (maar dat kan ik je niet verzekeren!! Het is nu Zomer, en daarom word je laptop extra warm (dat heb ik ook)
Maar het is wel vreemd dat hij 95° word!! misschien kan dit helpen . http://http://hoedoejedat.be/laptop/laptop-wordt-te-warm-met-deze-warme-dagen/414

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan