cooling van vga kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludeboy

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Berichten
40
goeie dag allemaal.

ik heb sinds een paar dagen een zalman vga cooler op me ATI9600 vga kaart zitten. maar nu kan ik alleen me cooler niet via me vga kaart aansturen maar dat moet via zo.n gewone 12 volt stekker, en bij me cooler zat een koppel kabeltjs dat ik kon kiezen om me cooler op 5 volt of op 12 volt te laten draaien op 5V draait me cooler 1,350rpm en op 12volt draait ie 2,650rpm.
maar ik kan helaas nergens vinden hoe warm me chipset wordt.
ik denk zelf dat me cooler op 5 volt wel goed zal werken maar als ik za gamen dan zie ik dat me cpu van me moederbord ook snel warmer wordt dus ik twijfel een beetje of ik me vga cooler nou op 5 of op 12volt moet laten draaien
 
Geplaatst door humpe
cooler werken meestal op 12v, en daar kan je hulp kabels vorr kopen, maar met everest progr. kan je kijken hoe heet het wordt.

http://www.lavalys.hu/products/download.php?pid=1&lang=en

ja klopt dat programma heb ik al op me pc staan, maar je kan met everest niet zien wat de cpu temperatuur van je videokaart is, en ik heb dus me cooler van me videokaart via een koppelkabel rechtstreeks naar het 12volt van me voeding lopen, dus ik kan niks terug vinden van ventilator snelheden of temperaturen van me videokaart.

vandaar mijn vraag dus die je hierboven zie
 
ATI 9600 heeft volgens mij nog geen temp sensor,mijn 9600pro iig. niet.Ik heb ook al eens gezocht omdat ik passief koel en toch even wou zien hoe warm die werd in games.:(

Je zou de koeler van de videokaart op een lege aansluiting op het moederbord kunnen steken,zo kun je wel uitlezen wat de snelheid is.
Vaak zijn er na de CPU aansluiting nog een 2 tal voor POWER en/of CASE.

Edit: ik heb echter wel een eerste generatie ATI 9600pro en is nu al 2jaar oud,mischien dat de nieuwere 9600 serie wel een sensor heeft
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door hjllo
ATI 9600 heeft volgens nog geen temp sensor,mijn 9600pro iig. niet.Ik heb ook al eens gezocht omdat ik passief koel en toch even wou zien hoe warm die werd in games.:(

ja precies dat heb ik nu dus ook dat ik dat graag wil weten nu denk ik dan het bij mij wel goed gaan want ik het er in vergelijking met de standaard cooler een gigantische cooler opzitten, maar ik wilde het toch voor de zekerheid maar ff vragen of je ergens temperaturen terug kan vinden want ik heb geen zin om een eitje te kunnen bekken op me vga kaart, maarja temperaturen zijn dus nergens terug te vinden helaas:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan