CoolWebSearch 2.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

computeraar

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Hallo,

Van de Intermute website zelfstandige versie 2.1 van CWS binnengehaald en over versie 2.0 geinstalleerd.
Gevolg: tijdens "repair" een vastloper.
Computer via een reset weer op moeten starten.
Daarna de installatiemap verwijderd. (helaas geen deïnstallatie programma) en versie 2.1 opnieuw geïnstalleerd met hetzelfde teleurstellende reslutaat.
Iemand betere ervaringen met versie 2.1 of doe ik ergens iets fout?

Groeten.

p.s.: versie 2.0 werkt wel naar behoren

Voor de goede lezer, inderdaad CWS staat voor CoolWebShredder, het door Merijn ontwikkelde en Intermute voortgezette programma.
Blijft mijn oorspronkelijke nog over.......

Groeten.

Spyware en CWS is inderdaad irritant, ik kan jullie aanraden om spysweeper te gebruiken, voordelen:

- Updates
- Pop-up blocker
- Online cookie / spyware / registry etc etc. blocker
EN:
Alles wat je installeerd of wat op je harde schijf komt wordt eerst door spysweeper gevraagd of het desbetreffend eprogramma wel geïnstalleerd / toegang mag hebben tot je computer.

Ideaal programma, is helaas niet gratis >> ongeveer 30 Euro, fabrikant: Webroot

Groeten

aanvulling op mijn eerdere posting:

Vandaag versie 2.11 geïnstalleerd van CWShredder.
Volgende mededelingen verschijnen:
"Het systeem wordt door NT Authority afgesloten" en "System32 Services.exe onverwachts gestopt,met fout code 0", waarna het Windows XP Pro vastloopt.

Iemand een oplossing?

Bedankt alvast.

Kijk, er zijn twee mogelijke verklaringen - of eigenlijk drie:

1. De nieuwste versie van CWShredder bevat een bug.

2. Je hebt een CoolWebSearch-infectie op je pc staan waar CoolWebShredder niet tegen opgewassen is. Dat is niet onwaarschijnlijk. Aangezien CWShredder kennelijk iets moest repareren bij jou, is je pc waarschijnlijk niet schoon. Er zijn momenteel erg veel CWS-varianten die veel te complex zijn om door een programma als CWShredder gefixt te kunnen worden. Een HijackThis-log plaatsen op een deskundig forum is dan de beste oplossing.

3. Een combinatie van 1 en 2.

Aangezien de hypotheses 2 en 3 de meest waarschijnlijke zijn, zou je er goed aan doen even een HijackThis-log te plaatsen in de daarvoor bestemde sectie: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?forumid=272
Lees eerst de uitleg goed door: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=176460

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan