• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coordinaten uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonRo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
113
Hallo

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in een userform (textbox of label) punten kan zetten die voldoen aan een X en Y coordinaat en welke ook no dmv lijnen verbonden kunnen worden. Dus ik heb in kolom A - X coordinaten en in kolom B - Y coordinaten en die moeten uitgezet worden.

Alvast bedankt voor de hulp.

TonRo
 
tonro,

je vraag is me onduidelijk. kan je misschien een voorbeeldje erbij hangen? eventueel met paint om je bedoeling duidelijk te maken.

steven

PS hoort dit niet eerder thuis in het excelforum?
 
arafy,

Je hebt helemaal gelijk dat deze vraag eigenlijk in het excel forum thuishoort, ik vond het al raar dat ik hem daar niet kon vinden, blijkbaar per ongeluk verkeerd weggezet. Ik weet niet hoe ik de vraag nu in het andere forum moet krijgen.

voorbeeld:

kolom A Kolom B
0.2658 0.3
0.5894 0.156
0.2584 0.6
0.8 1.4

Hier zie je in kolom A de X-as coordinaten staan en in kolom B de Y-as coordinaten.

deze punten zou ik graag in een userform zichtbaar krijgen. Dus het eerste punt wordt dan X 0.2658 bij Y 0.3 - het tweede punt X 0.5894bij Y 0.156 enz..
Dan zou ik nog graag tussen de punten een lijn hebben. Ik weet niet of dit op een userform kan (misschien met behulp van een textbox of een label. En welke commando's moet ik hiervoor gebruiken.

groeten,

TonRo
 
arafy

ik voeg nu een voorbeeld toe. In het excel werkblad zie je X en Y coordinaten staan en in de grafiek zie punten verbonden met lijnen staan die die X-Y coordinaten vertegenwoordigen. Tevens tref je een plaatje aan van een userform waar ik aan het proberen ben in he zwarte vlak hetzelfde voor elkaar te krijgen dus de X-Y coordinaten herin zichtbaar. Hopelijk maakt dit het voor je duidelijker.

Groeten

TonRo
 

Bijlagen

  • helpmij.zip
    16,8 KB · Weergaven: 80
tonro,

misschien is het wel mogelijk, maar ik vermoed dat er dan heel wat programmeerwerk bij komt kijken. je hebt immers een dynamische range.
vermits mijn kennis van vba niet zo ver reikt, kan ik je niet verder helpen.

steven
 
Waarom moet dit speciaal op een userform en niet gewoon in de grafiek?
 
Hallo Wigi,

Dit is omdat er geen sheets zichtbaar zijn maar het beeld gevuld wordt dmv van het userform en mogelijk een aparte achtergrond. Ik wil het gebruiken om tekst te graveren en op die manier zien hoe het op een plaatje eruit komt te zien. Daarbij wil ik dan ook de grootte aan kunnen passen. ik zou niet weten hoe ik dit dmv een grafiek zou moeten doen en ik weet ook niet of ik een grafiek op een userform kan laten zien.

Met vr.gr.

TonRo
 
Hallo Excel kenners. Ik wil toch nogmaals mijn vraag onder de aandacht brengen want nu kom ik er nog niet uit. Ook krijg ik van niemand reacties meer dus het zal toch geen eenvoudig iets zijn. Misschien had deze vraag wel bij het forum VBA moeten staan.

Hopelijk kan mij toch nog iemand helpen.

Grtz

TonRo
 
Een userform OK, maar denk dan eens na welk element je daarop gaat plaatsen, dat zulke coordinaten aankan? Ik zou het niet weten hoor.
 
Hallo Wigi,

Dat was nu juist mijn vraag, hoe kan ik dit in een userform zichtbaar maken.

Daarom gaf ik al aan dat ik mogelijk mijn vraag in het forum voor VBA-Applications aan had moeten geven.

Ik ga nog proberen of ik mogelijk een grafiek aan kan passen en erg verkleinen.

Wat ik ook al geprobeerd heb is met een label, maar dan kom ik bijv. op een letterhoogte van 2,85 en dat is te klein dit is geloof ik de omrekening van 1mm naar de maateenheid in userforms.

Hopelijk weet er nog iemand een mogelijkheid.

TonRo
 
TonRo

Je hebt "geluk", ik ga voor een klein projectje van mij, mij daar ook eens mee bezig houden. Ik ga proberen een voetbalopstelling in een Userform te krijgen. De achtergrond van de Userform zou dan een afbeelding van een voetbalveld zijn. De gebruiker kan dan de personen schuiven op het veld. Hopelijk wordt het iets en kan jij er ook het nodige uit halen. Maar het zal zeker en vast lastig zijn en ook geavanceerde VBA-code vereisen. Klassemodules en dat soort stuff. I'll keep you posted.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan