copieer plak database corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
In een map zit een database met beveiligde machtigingen.

Nu moest ik een soortgelijke database maken.

Ik kopieer de map en plak ze. Ik verander copie van map ... in de nieuwe naam.

Vervolgens verander ik de tabelnaam, formulieren, rapporten, ...

Vaststelling nu is dat automatisch ook de originele map gewijzigd wordt ! :confused:

Je hebt niet de database gekopieerd maar je hebt een link (shortcut) gemaakt naar de originele directory.

Vandaag heb ik het nog eens geprobeerd en goed opgelet

Als ik de volledige map (met beveiligde database) copy/plak krijg ik copy van map ...
ik verander de naam van de map in de juiste, dan pas ik bv een titel (op een form) aan in het prog.

Nu als ik naar de originele map ga en deze open dan verandert wel degelijk ook dit formulier.

Bizar :confused:

bizar bestaat niet in de computerwereld. Er gebeurt hier iets wat je niet begrijpt en ik zou proberen te onderzoeken hoe dat kan. Ik moet zeggen dat ik zelf ook geen flauw idee heb maar als het bij mij zou gebeuren zou ik het wel uit gaan zoeken en de medeforummers informeren.

Misschien heb je te maken met een applicatie (front-end) en een gegevens (back-end) database. zo zou een goede access applicatie in elkaar moeten zitten. als je nu de applicatie kopieert naar een andere directory dan worden de tabellen nog steeds gekoppeld aan dezelfde gegevens database. Je moet nu dus de tabellen opnieuw koppelen aan de database op die andere (nieuwe) lokatie.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan