Copieren m.b.v. DOS-opdrachtprompt

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Hallo,

M.b.v. een MS-DOS batchbestand heb ik eerder backups gemaakt van bestanden. Nu zou ik graag Outlook.pst via een dergelijk bestand willen backuppen naar een SD-kaart. Het lijkt er echter op dat dit niet werkt. Ik denk dat de lange bestandsnamen roet in het eten gooien, klopt dit? Zo ja is er dan een goed alternatief?

De tekst in het .bat bestand is:
-------------------------------------------------------------------
copy C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst F:\

pause

exit
--------------------------------------------------------------------

Dit werkt prima met bestanden die rechstreeks vanaf C:\ gekopieerd worden maar niet met bestanden in de genoemde dir.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,
Pieter-Jan

Dos maximaal 11 tekens, dus het antwoord wat jezelf al geeft is correct.
Makkelijke manier: verkenner gebruiken en dan gewoon kopieeren en plakken.

Voor outlook express is er een gratis back-up progje, hierin kun je aangeven waar naar toe de back-up moet.
even zoeken op het www zal zelf ook nog even kijken en als ik het terug kan vinden geef ik de link hier wel.

voor Outlook is er een schitterende tool, door Microsoft zelf gemaakt. ;) :D

Kijk hier maar even.

Directories kunnen in de oudere DOS-versies (dus geen DOS-venster in Windows) slechts 8 tekens tellen. Als een directory meer dan 8 tekens telt (exclusief spaties), neem je de eerste zes tekens (spaties weglaten) en zet je er '~1' achter. Bijvoorbeeld:

copy C:\Docume~1\Admini~1\LocalS~1\Applic~1\Micros~1\Outlook\Outlook.pst F:\

Allemaal hartelijk bedankt,

Naar het laatste was ik eigenlijk op zoek. Hiermee kan ik nl. ook andere files (naast Outlook.pst) en dir's op een makkelijke manier backuppen.
Toch nog een vervolgvraag: Kan ik ook volledige directory's met hierin subdir's kopieren zodanig dat dezelfde subdir's ook worden aangemaakt op F:\? Tot nu toe lukt me dit niet.

Gr. Pieter-Jan

Als je álles wilt kopiëren gebruik je:

xcopy c:\directory\subdirectory\*.* F:\

... in de veronderstelling dat je heel de inhoud van 'subdirectory' wilt kopiëren.

Steve,

Het probleem is dat er meerdere subdirectory's zitten in de directory die ik in het geheel wil kopieren.

Dus bij xcopy c:\directory\*.* F:\ worden alleen de bestanden in c:\directory meegenomen en niet de subdir's. M.a.w. volgens mij worden met xcopy en copy alleen bestanden gekopieerd en geen dir's. Klopt dit? Zo ja, is er dan een ander dos-commando waarmee wel dir's worden meegenomen?

Groet, Pieter-Jan

Helaas, de melding is "ongeldig pad"
"0 bestanden gekopieerd."

Het kopieren van bestanden lukt nu prima, maar heeft iemand nog een suggestie om toch subdirectory's mee te kunnen kopieren?

Gr. Pieter-Jan

Steve,

Ik heb als test in "D:\Temp" drie .jpg bestanden geplaatst en een subdir. ook met drie (andere) .jpg bestanden.

Daarna in een .bat-file het volgende gezet:
-----------------------------------------------------
xcopy D:\Temp F:\
pause
exit
----------------------------------------------------

Resultaat:
Alleen de .jpg bestanden die in Temp staan worden gekopieerd, de subdir met de andere bestanden niet.

Gezien de omschrijving bij xcopy is dit inderdaad vreemd!?

De melding "Ongeldig pad" komt naar voren bij:
xcopy D:\Temp\ F:\
(Dus met een backslash achter Temp)

Het is mij dus nog steeds een raadsel waarom dit niet werkt.

Gr. Pieter-Jan

Bij toeval heb ik het antwoord gevonden:
Het moet worden:
-----------------------------------------------------
xcopy D:\Temp F:\ /S
pause
exit
----------------------------------------------------
Een extra aanvulling dus om de subdir's mee te nemen.

Toch bedankt voor de hulp.

Gr. Pieter-Jan

Oh, goed dat je 't ontdekt hebt. Al veel te lang geleden dat ik nog echt met DOS bezig ben geweest :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan