Copieren van een cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter VHU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VHU

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Geachte,

Ik heb een formulier waarin ik soms bepaalde gegevens moet overnemen van een andere cel.
Gegevens inschrijvingsbewijs van de nieuwe wagen en de oude wagen.

Nu copier ik deze gegevens via ctrl-c , ctrl-v
Kan ik via een gebeurtenis deze gegevens automatisch overzetten?

mvg

Ja.
Je kunt bevoorbeeld een knopje maken dat de kopieerslag voor je doet.
De code onder het onclick event moet er dan ongeveer als volgt uit zien:
me.VeldWaarnaarJeWiltCopieren = me.VeldWaarvandaanJeKopieert

Deze code kun je natuurlijk onder elke gebeurtenis zetten waar je het nodig hebt.

Bartuls zei:
Ja.
Je kunt bevoorbeeld een knopje maken dat de kopieerslag voor je doet.
De code onder het onclick event moet er dan ongeveer als volgt uit zien:

Deze code kun je natuurlijk onder elke gebeurtenis zetten waar je het nodig hebt.

Beste Bartuls,

Ik heb dat geprobeerd, dit gaat maar
1) ik moet uit mijn form gaan en terug in het formulier gaan

2) de cellen zijn geblokkeerd, ik kan dus nadien niets meer veranderen vb correcte schrijfwijze van de naam en ik kan het volgende record niet veranderen

Groeten

Blokkeren van gegevens

Geachte,

Ik heb een aanpassingen van de cataloogprijzen ontvangen.

Ik moet deze nieuwe prijzen ingeven, maar hoe bescherm ik mijn vroegere facturen?
Het is niet de bedoeling dat al mijn vroegere berekeningen mee aangepast worden.

groeten

Het is me nu even onduidelijk wat je nu precies wilt en wat je probleem is.
Kun je je probleem wat uitgebreider omschrijven?

Copieren van cellen

Geachte,

Excuseer mij voor de onduidelijkheid.

Ik heb de aanbeveling van Bartuls gevolgd, nl

Dit werk goed, alleen moet ik het formulier afsluiten en terug openen vooraleer ik het resultaat zie. Hoe kan ik het resultaat onmiddellijk zien?

Bijkomend vraagje

Ik heb in totaal 5 velden dit commando in een gebeurtenis geplaatst. In 1 daarvan krijg ik de volgende melding : Method or data member not found alhoewel ik de member uit de lijst selecteer. Als ik het punt na de Me vervang door een uitroepteken is het probleem verholpen. Kan jij mij dat verklaren? Wanneer zet ik een punt en wanneer een uitroepteken?

MVG

Om de resultaten zichtbaar te maken kun je de gegevens op je formulier verversen. Dat doe je met het commando me.refresh

Een punt of een uitroepteken. Er zijn maar weinigen die dat goed toepassen en access is zo slim dat een correcte toepassing niet altijd afgedwongen wordt (bijna nooit dus).
De regel is echter niet zo moeilijk. Een punt gebruik je voor een methode of property, een uitroepteken gebruik je voor zelfgedefinieerde objecten.

Bijvoorbeeld het verversen van je formulier.
Als je het object me gebruikt dan heb je de methode Refresh om het formulier te verversen:
me.Refresh. Hier gebruik je dus een punt.
Me is echter een runtime object. Eigenlijk zou je het formulier helemaal moeten aanduiden.
Dat doe je als volgt:
Forms![frmMijnFormulier].refresh
Benoemde objecten (in het voorbeeld frmMijnFormulier] hoor je ook tussen vierkante haken te zetten. Voordeel hiervan is dat je ook spaties in de namen kan gebruiken. Methodes en Eigenschappen mogen niet tussen vierkante haken staan

Bartuls zei:
Om de resultaten zichtbaar te maken kun je de gegevens op je formulier verversen. Dat doe je met het commando me.refresh

Een punt of een uitroepteken. Er zijn maar weinigen die dat goed toepassen en access is zo slim dat een correcte toepassing niet altijd afgedwongen wordt (bijna nooit dus).
De regel is echter niet zo moeilijk. Een punt gebruik je voor een methode of property, een uitroepteken gebruik je voor zelfgedefinieerde objecten.

Bijvoorbeeld het verversen van je formulier.
Als je het object me gebruikt dan heb je de methode Refresh om het formulier te verversen:
me.Refresh. Hier gebruik je dus een punt.
Me is echter een runtime object. Eigenlijk zou je het formulier helemaal moeten aanduiden.
Dat doe je als volgt:
Forms![frmMijnFormulier].refresh
Benoemde objecten (in het voorbeeld frmMijnFormulier] hoor je ook tussen vierkante haken te zetten. Voordeel hiervan is dat je ook spaties in de namen kan gebruiken. Methodes en Eigenschappen mogen niet tussen vierkante haken staan

Dank u.

De vraag is opgelost.
Het werkt perfect.

Stellen van een vraag

Geachte,

Ik zou een nieuwe vraag willen stellen, maar ik weet begot niet meer hoe ik daar moet geraken.
Ik ben al gestopt met de koffie maar ik vindt de pagina niet meer

MVG

Vernieuwen Prijslijst

Geachte,

Ik wil mijn bestand "Bestelbon" beveiligen in die zin dat er niemand, behalve de beheerder, de bestaande gegevens kan veranderen of aanpassen.
Dus telkenmale ik een bestelbon heb ingeven wil ik op het einde deze kunnen beveiligen tegen aanpassingen

Hoe kan ik dat oplossen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan