• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rein0213

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2014
Hallo allemaal, ik zit te stoeien met het volgende maar kom er niet uit, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Tekst in A1 moet automatisch naar b1, nu weet ik in b1 zet je =a1 maar is niet de oplossing voor mij. ik wil de formule in c1 hebben en de uitkomst dan in b1. is dit mogelijk?

Rein

Nee, dat gaat niet. Waarom zou je een formule in C1 willen hebben als het resultaat in B1 moet komen?

mmm dat wordt een lang verhaal, ik moet adreslabels maken als een klant iets besteld op internet. Nu ben ik er achter gekomen dat je een email kan importeren in excel, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit op een nette manier te doen. Hij klapt het zo in de sheet en dat wil ik juist op een nette manier. Als deze gegevens ge-importeerd zijn vanuit de email heb ik ook de keuze om deze gegevens door te voeren naar een adresbestand, als ik dat doe delete hij ook de formule's die er stonden, en dat is nu juist niet de bedoeling. Ik ga nog ff kijken wat ik kan veranderen in de email bestand, lukt me dit niet dan kom ik hier op terug... Bedankt voor je reactie en een goed weekend.
Rein

Je kunt wel een routine maken in VBA die wordt geactiveerd op het moment dat er iets in het werkblad wijzigt. Die routine kan dan kijken of de actieve cel een cel in kolom C is om vervolgens iets in een cel in kolom B te zetten. Dat is dus geen Function maar een Sub. Zou dat je helpen?

Heb inmiddels (ook maar zo net ) dat het makkelijker kan, kan namelijk ook het emailformulier zo aanpassen dat ik er in excel geen wijzigingen aan hoef te doen... wat kan het toch simpel zijn.

Thankzz

Ok dan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan