Copperjet 1616 uit bridge mode halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

delstorm

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Beste mensen,

Ik heb mijn copperjet 1616 ingesteld op bridge mode, ik ben er echter achter gekomen dat dit niet handig is omdat ik meer dan 1 computer er aan wil hangen.
Mijn vraag is daarom:
Hoe krijg ik de copperjet weer uit de bridge mode?
Ik kan de webinterface niet meer bereiken.
Ik heb al geprobeerd om mijn eigen ip vlak naast dat van mijn modem te zetten (althans, wat het modem eerder als ip had)
Mijn eigen dus op .2 en het modem op .1 zoals ergens anders gesuggereerd werd.
Dit werkte echter ook niet.
Hopelijk kan hier iemand mij helpen!

Bij voorbaat dank,
Marijn

Even voor je lopen zoeken. Heb je hier iets aan. Als je hem kunt herstellen dan zou je er weer bij moeten kunnen. Let wel op dat je alle instellingen van kwijt kunt raken dus gebruik op eigen risico natuurlijk.

Allied Data Copperjet 1616 Herstellen

Om het modem te herstellen en daarmee terug te zetten naar de fabrieksinstellingen dient hiervoor eerst een programma geinstalleerd te worden, dit programma kun je downloaden door de volgende link aan te klikken.
http://www.speedlinqsupport.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=35

Ten eerste, bedankt voor je reactie!

Ik heb het programmaatje geprobeerd maar het blijft hangen na de power cycle stap, en in de faq van het programmaatje staat niets waarbij ik fout zat.
Misschien nog andere ideeen?

Dat zou moeten werken, maar in bridge mode is de web interface niet meer bereikbaar...
Als ik dat weet te omzeilen ben ik er ook inderdaad.

Vreemde is wat ik ook vindt elke keer wordt er gemeld dat je dat met de software moet herstellen. Het is toch vreemd dat je niet in de webinterface kunt komen na omzetting. Heb je toevallig nog een andere router ?

Je zou dan kunnen probleren om de 1616 te koppelen aan de router. MEt een beetje geluk krijgt de 1616 dan een ip-adres van de router en als je dan jouw pc ook koppelt aan deze router zou je op basis van het ipadres wat de 1616 heeft gekregen er bij moeten kunnen of de reset tool kunnen proberen

Ik heb inderdaad een router erbij, weliswaar een oude, maar hij doet zijn werk.
Hoe zou ik de modem daar aan moeten hangen dan?

Kwam nu deze pagina tegen
http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=61

Daar staat o.a
De Bridged mode wordt toegepast in de volgende situatie:

slechts één computer is op de ADSL-lijn aangesloten. Meestal wordt de CopperJet modem in Bridged mode geleverd door de ISP.
achter de CopperJet modem kan een (hardware-)router worden aangesloten.
in Bridged mode is geen toegang nodig/mogelijk tot de ingebouwde Firewall of de webinterface van de CopperJet modem.

Het gaat dus ook niet via die weg lukken aangezien de webinterface niet werkt als hij in Bridge staat.

En toen kwam ik net deze pagina tegen waar de oplossing staat om hem weer uit Bridge te halen
http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=63#initweb

Scroll naar: Opnieuw bereikbaar maken van de webinterface

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan