coputer wil niet opstarten "blauw scherm"

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdmkoopman

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
telkens als ik mijn pc probeer op te starten komt deze foutmelding:

wat kan ik hier aan doen zonder dat ik al mijn bestanden kwijt raak?

Geef om te beginnen eens antwoord op de vragen die in dat bluescreen staan...

er zit geen nieuwe hardware in, harde schijf is ook goed denk ik, er is nix raars mee gebeurt. virusse... tja zou wel kunnen. maar hoe voer ik die CHKDSK/F dan uit?

had je hiervoor een Besturing systeem windows XP SP 2 zoja gooi die cd ervan in en deinstaleer alleen de instalatie van je OS die erop stond en gooi hem erop nieuw erop,
Dit doe je als volgt :
cd in de cdrom schrijf
Als de pc start druk je op F12 of F8 dan krijg je optie om te kiezen om te booten van cd dat doe je,
Dan laad ie de Windows XP setup dan druk je op nieuwe instalatie en dan pak je de derde optie ( voorgaande instalatie formataeren en opnieuw instaleren )
Weet het niet precies uit me hoofd ken ook bij Windows reperatie staan dn druk je op R en dan ook weer de derde optie.
Moet je maar effe rond neuzen in die setup

Heb je nog een Windows installatie-cd? Zo ja, even erin doen, en booten van de cd (over het algemeen staat je cd drive als eerste bootapparaat).
Als je bij het installatiescherm komt, druk je op de R om de herstelconsole te openen.
Daar kan je chkdsk /f intypen en uitvoeren.

had je hiervoor een Besturing systeem windows XP SP 2 zoja gooi die cd ervan in en deinstaleer alleen de instalatie van je OS die erop stond en gooi hem erop nieuw erop,
Dit doe je als volgt :
cd in de cdrom schrijf
Als de pc start druk je op F12 of F8 dan krijg je optie om te kiezen om te booten van cd dat doe je,
Dan laad ie de Windows XP setup dan druk je op nieuwe instalatie en dan pak je de derde optie ( voorgaande instalatie formataeren en opnieuw instaleren )
Weet het niet precies uit me hoofd ken ook bij Windows reperatie staan dn druk je op R en dan ook weer de derde optie.
Moet je maar effe rond neuzen in die setup

Liever even niet posten wanneer je niet weet wat je zegt...

Chkdsk

Nouja ik zou het zelf eens proberen door middel van chkdsk /r te doen
dit betekend dat er gechecked wordt , en als fouten op de harddisk staan er automatisch gerepareerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan