copy \b

Status
Niet open voor verdere reacties.

williamNagels

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
hoi,
Ik heb een probleem met het copy commando ik geef bijvoorbeeld in
Code:
copy /b image.jpg+a.txt my3.Jpg
Nu heb ik dus een bestand my3.jpg maar nu heb ik het volgende probleem:
wanneer ik mijn bestand er ongeschonden wil uithalen , hoe doe ik dat?
dus ik wil bijvoorbeeld a.Txt openen dit gaat nu moeilijk want als ik dubbelklik op het my3.jpg icoontje krijg ik image.jpg te zien.

Bedankt voor je hulp

Hallo,

Ik wet ook niet wat je bedoeling is, maar met het commando wat je hieronder aangeeft, plak je het textbestand in feite in de jpg.

Er is dan geen aparte a.txt meer.

Ok,wat ik eigenlijk wil doen is het volgende :
files : image.jpg william.txt
nu voeg ik ze dus samen met het dos commando
Code:
copy /b image.jpg+a.txt my3.Jpg
Is er nu nog enige manier om het tekst bestand te lezen?
Of het(william.txt) er dan al dan niet terug uit te halen (met copy voeg je ze samen).

Concreet is mijn vraag eigenlijk als ik dat commando gebruik kan ik dat commando(copy /b) dan (indien mogelijk met een ms-dos commando) ongedaan maken.
Of eens ze samen gevoegd zijn is er geen weg meer terug?

Als het niet gaat bestaan hier alternatieven voor (niet winrar,etc :rolleyes:)

bedankt,
William

Voor zover ik weet, bestaan daar geen opties voor.
Wat je nl met je copy commando doet, is 2 bestanden samenvoegen tot 1 bestand. Maar daarbij gaat de informatie over de grootte van de bestanden verloren. maw, je weet niet precies waar bv je JPG bestand ophoudt en je textbestand begint.
In de praktijk is je tekst waarschijnlijk nog wel gewoon te lezen als je een zgn hex-editor gebruikt.
Winrar kan wel verschillende bestanden samenvoegen tot 1 bestand en dit ook weer uitpakken. Voordeel daarbij is ook nog dat je de bestanden kunt beveiligen met een wachtwoord.

Met welke reden wil je een txt en een jpg samenvoegen?
Als het is om de txt niet leesbaar te maken zijn daar andere opties voor zoals password protect en encryptie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan