• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Copy cell loop untill blank cell in next column

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schreu48

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
Hallo voor mijn afstuderen heb ik een formulier gemaakt waarin ik een code nodig heb om een cel meerdere keren te kopieren.

Het gaat als volgt:
ik wil een waarde uit cel D3 van sheet 1 kopieren naar de 1e lege cel in kolom B in sheet 3 en bij iedere onderliggende cel in kolom B ook die waarde invullen totdat we in kolom C ernaast (in sheet 3) een lege cel tegenkomen.

Hoe krijg ik dit voor mekaar? Ik zat te denken in de richting van een copy loop untill en dan een offset erin? Alvast bedankt!

Bijlage: voorbeeld

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je uitleg klopt? Kolom B in sheet 3 lijkt me namelijk niet de plaats om de datum van cel D3 in Sheet1 te kopieren... :confused:

Ja Je hebt helemaal gelijk:o, was even vergeten dat ik wat dingen en sheets heb weggehaald omdat ie anders te groot was om te uploaden.

Opnieuw de uitleg:
ik wil een waarde uit cel D3 van sheet 1 kopieren naar de 1e lege cel in kolom A in sheet 2 en bij iedere onderliggende cel in kolom A ook die waarde invullen totdat we in kolom B ernaast (in sheet 2) een lege cel tegenkomen.

idee hoe je dit voor mekaar kan krijgen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Iemand ideen? Ik ben al 2 weken bezig met dit formulier en dit is het laaste wat ik nog moet doen!!!

Het gaat namelijk gebruikt worden om metingen te verrichten bij de check-in balies op Schiphol. Ik ga kijken wanneer passagiers zich melden bij de balies en onderzoeken of de baliebezetting daar goed op afgestemd is (openings- en sluitngstijden, aantal balies)... Dus bij deze allemaal meehelpen! want dan staan jullie binnenkort niet meer in ellelange rijen bij Schiphol:cool: (as if). Is dit omkoping/afpersing?:o

en niet te vergeten dat jullie mij, een VBA hulpeloze (blond en vrouw) HTS'er, helpen afstuderen! many many thx!

Laatst bewerkt:
Dat laatste deed het hem...(blond, vrouw,...) :D

Met de volgende code zou het moeten lukken:
Code:
Public Sub CopyDate()
    Dim iLaatsteRij As Long

iLaatsteRij = Sheets(2).Range("B65536").End(xlUp).Row
    If iLaatsteRij >= 4 Then
        Range("A4:A" & CStr(iLaatsteRij)).Value = Sheets(1).Range("D3").Value
    End If
End Sub

Succes! :thumb:

Prachtig die mannelijke denkwijze en humor;) Mss moet ik mn naam maar idd veranderen zodat het niet lijkt dat ik mogelijk een 48 of of 60 jarige vent ben, maar een 22 jarige studente;)

Alleennnnnn bij mij werkt ie niet helemaal ..... en dan bedoel ik niet de humor :p maar de excel sheet ....

Ik heb de code dus onder mn Private Sub Cmd13ExportData_Click() stuk geplakt.
als volgt:

Code:
    Dim iLaatsteRij As Long

iLaatsteRij = Sheets(2).Range("B65536").End(xlUp).Row
    If iLaatsteRij >= 4 Then
        Range("A4:A" & CStr(iLaatsteRij)).Value = Sheets(1).Range("D3").Value
    End If

en vervolgens komt de datum alleen in cell B65536 te staan ook bij meerdere klikken op de export knop....
Wat gaat er fout?

en je weet dat het de bedoeling is dat ie van boven (vanaf A4) naar onder invult tot er in kolom B een lege cel staat?

Laatst bewerkt:
Dus bij deze allemaal meehelpen! want dan staan jullie binnenkort niet meer in ellelange rijen bij Schiphol:cool: (as if).
Dit deed het 'm bij mij!:p:D

Waarom geen formule?
Onderstaande formule is voor cel A4 van "Database Arrival Patterns" en vervolgens kun je de formule naar beneden slepen.
=ALS($C4<>"";'Arrival Patterns and queues'!$D$3;"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hahahha vervelende ervaringen gehad Roncancio?
Geniaal idee idd nog niet aan gedacht! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...

Alleen helaas gaat dat deze keer niet op. :o Het probleem is namelijk dat ik meerdere metingen in die database (sheet 2) wil plakken. Dus wanneer meting 1 gedaan is verwijder ik alle gegevens van sheet1, vul ik nieuwe vluchtgegevens in en doe ik een nieuwe meting. Vervolgens druk ik op Export en wil ik dat de nieuwe meetgegevens in de database komen te staan onder de oude gegevens.......... Wanneer ik dus een andere datum invul in D3 verandert ook mn ingevulde kolom A in sheet 2..... en dat is niet de bedoeling...

Mss moet ik er ook bij vertellen dat ik dit ding dummieproof wil maken (andere mensen gaan namelijk ook meten hiermee) dusu dat betekent dat sheet 2 uiteindelijk beveiligd wordt tegen bewerkingen.... ghghe wat een verhaal..... Suggesties? Wel bedankt voor je reactie in ieder geval!

Hahahha vervelende ervaringen gehad Roncancio?
Heb je even!:p

Ik heb een macro geschreven en aan de knop export toegevoegd.
Steeds als je op de knop klikt zet de macro zet de gegevens onder elkaar in het 2e werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Het werkt! en je hebt zelfs mn oude prutswerk vervangen voor iets beters! Dit scheelt echt in het aantal coderegels..... Wist je dat ik niet eens wist dat je op die manier macro's aan je knop kan hangen. Schaam Schaam....

Ik nam mn macro's altijd op en dan plakte ik ze gewoon onder die knop op de betreffende sheet. Maar dit is echt een stuk overzichtelijker....

(Dan moet je wel even weten dat ik pas sinds 2 weken voor het eerst met vba werk. Gewoon veel 'illegale' e-books over vba doorgescand en op basis van trial en error en vele fora bezocht uiteraard, en op die manier mezelf vba aangeleerd)

Ik ga em nu ombouwen zodat alle gegevens van mn formulier in mn database komen te staan.. Wish me luck! en ontzettend bedankt!:thumb:

(Dan moet je wel even weten dat ik pas sinds 2 weken voor het eerst met vba werk. Gewoon veel 'illegale' e-books over vba doorgescand en op basis van trial en error en vele fora bezocht uiteraard, en op die manier mezelf vba aangeleerd)
Zo heb ik het ook geleerd, VBA dan:D

Ik ga em nu ombouwen zodat alle gegevens van mn formulier in mn database komen te staan.. Wish me luck! en ontzettend bedankt!
Graag gedaan en succes.:)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan