• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Copy Conditional format

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hi,

Ik gebruik onderstaande code in een textbox. Indien de waarde is gevonden in het bereik worden een x aantal cellen gekopieert en elders weggeschreven.
Alles werkt prima op de conditional format na. Row 3, 4 en 5 bevatten conditional formats. De cellen worden gekleurd afhankelijk van de waarde in een bepaalde cel.

Wat moet ik aanpassing in de code om ook de kleuren van Row 3,4 en 5 mee gekopieert te krijgen?
Ik heb al het eea geprobeert met .paste special te plaatsen in de code maar krijg daar alleen maar fout meldingen op..

Code:
Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
    Dim zoekletter As String, Results As Range
    Dim c As Range, ans As Variant
        If KeyCode <> 13 Then Exit Sub
        zoekletter = UCase("*" & TextBox1.Text & "*")
        With ActiveSheet.Range("F19:EB5000")
            Set c = .Find(What:=zoekletter, LookIn:=xlValues, _
            lookat:=xlWhole, MatchCase:=False, SearchFormat:=False)
            If Not c Is Nothing Then
            c.Select 'selecteerd de zoek ref
            c.Rows.EntireRow.Select 
            Union(Cells(c.Row, 3), Cells(c.Row, 4), Cells(c.Row, 5), Cells(c.Row, 6), Cells(c.Row, 7), Cells(c.Row, 8), Cells(c.Row, 9), Cells(c.Row, 14), Cells(c.Row, 15), Cells(c.Row, 17), Cells(c.Row, 20), Cells(c.Row, 22), Cells(c.Row, 24), Cells(c.Row, 28), Cells(c.Row, 32), Cells(c.Row, 34), Cells(c.Row, 35), Cells(c.Row, 36), Cells(c.Row, 38), Cells(c.Row, 84), Cells(c.Row, 93), Cells(c.Row, 120), Cells(c.Row, 132)).Copy Sheets(1).[C12]  'Offset(1, -1) 
            TextBox1 = ""
            Else
            Unload UserForm3
            UserForm3.Show
            End If
    End With
End Sub

Ralph,

Met recorder opgenomen en iets aangepast. Misschien zie je hiermee wat er mis gaat in jouw code:
Code:
Sub Macro1()
    [B5:D5].Copy
    With [E15]
    .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    .PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    End With
End Sub

Hi Rob,

Dat heb ik ook geprobeert en dingen als .PasteSpecial etc toegevoegd in de bestaande code. Helaas wekt dit alleen maar foutmeldingen op
Of ik moet iets over het hoofd zien..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan