Copy newest folder commandline script

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielkuiper

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Goedemorgen,

Dagelijks wordt er vanuit ons CRM een bestand aangemaakt die we elke dag handmatig via de e-mail versturen.
Graag zou ik dir proces willen automatiseren... Een mooi en handig programma hieroor is blat, maar dat terzijden...

Vanuit ons CRM worden de bestanden in een map geplaatst: ...\BerichtenOutput\ziekhersteld\MAP X\bericht.txt
Bij het aanmaken van een nieuw bestand wordt deze in de MAP X geplaatst met een unieke code.
Ik kan in deze unieke code geen afhankelijkheid of structuur terug vinden.

Het bericht in de de map MAP X wil ik graag via blat (command line mailer) versturen naar een afzender. Hiervoor is het noodzakelijk dat het bestand altijd op de zelfde locatie staat. Daarom ben ik op zoek naar mogelijkheid om het bericht.txt in de nieuwste MAP X in een script te verplaatsen naar de vaste locatie, bijvoorbeeld C:\blat\bijlage\

Ik heb al het eea geprobeert maar kom er nog niet helemaal uit... misschien (hopelijk) kunnen jullie me verder helpen. Het gaat om het gedeelte waarmee ik de inhoud van de nieuwste map op de locatie ...\BerichtenOutput\ziekhersteld\MAP X\ kan copieren naar opgegeven locatie. De rest kom ik wel uit.

Onderstaand een script zoals ik het nu heb:

@echo off
set indir=G:\BerichtOutput\Reflex\ZiekHersteld\0000067390_ZiekHersteld\807070695
set outdir=C:\blat307\full

for /f "usebackq delims=" %%i in (`dir "%indir%" /ad /o-d /b`) do (
set recent=%%i
goto cont
)

:cont

xcopy G:\BerichtOutput\Reflex\ZiekHersteld\0000067390_ZiekHersteld\807070695\%recent% C:\blat307\full\%recent% /D /E /Y

Alvast bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan