• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

copy / paste "probleempje"

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Hallo iedereen, en nog de beste wensen in het nieuwe jaar !!

Onlangs las ik een artikel over "DICEWARE" password generator, en het leek me leuk dit in een EXCEL sheet te maken.
Mijn vraag is omschreven in het bijgesloten bestandje, zou iemand mij hiermee verder kunnen / willen helpen ??

Met vriendelijke groet,

John van Gils

Bijlagen

Omdat je de waarden plakt als TEKST en niet als getal... Oftewel de TEKST "11111" is iets anders dan het GETAL 11111. Pas de functie in D3 aan als volgt en je kunt kopiëren/plakken:
Code:
=--TEKST.SAMENV(H3;I3;J3;K3;L3)

of korter:
=--(H3&I3&J3&K3&L3)

Opm:
1. Je hebt in de VERT.ZOEKEN functie de optie benaderen aan staan (WAAR), die zou ik uit zetten (dus op ONWAAR) om exacte overeenkomsten te zoeken;
2. In de kolommen H t/m L is de functie INTEGER overbodig.

Laatst bewerkt:
Hoi Alex,
Bedankt voor je reactie, Dit word (denk ik ) veroorzaakt door het samenvoegen van de getallen.
Ik heb het nu (eebvoudiger) opgelost door rechtstreeks een getal te genereren middels ASELECTTUSSEN !
Nogmaals bedank voor je reactie !!

John

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan