copy paste

Status
Niet open voor verdere reacties.

elievens

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
Ik heb een Asus Duo T7100, 2Gb met Vista Business.
Wanneer ik in word een stukje tekst wil copieren duurt dat soms wel tien vijftien seconden voor het gecopieerd is, plakken duurt al even lang. Het copieren van een filmpje (mov van digitale camera) vanuit file naar andere file gaat al helemaal fout, dan krijg ik melding ""reageert niet"".
Is er oplossing hiervoor ?

Vr. grt,
Eduard

.....dan krijg ik melding ""reageert niet""....
Gaat het om het proces explorer.exe?

Binnen Vista hebben dit soort stabiliteitsproblemen vaak te maken met DEP (Data Execution Prevention) die aan staat.

Deze kun je uitschakelen en zien hoe het dan gaat:

Start/Alle Programma´s/Bureau-accessoires

Rechtsklik op Opdrachtprompt en kies voor ´Uitvoeren als administrator´

Type de volgende regel in, gevolgd door de Enter toets

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOff

Start het systeem opnieuw op en kijk hoe het nu gaat.:)

Gebruik de toetsencombinatie Ctrl-Shift-Esc en kijk in taakbeheer of er processen bij staan die een hoop geheugen gebruiken.

Op o.a. deze site kun je zien of bepaalde processen wel/niet verdacht zijn.
Is het een verdacht proces dan kun je dit via Proces beëindigen stoppen.

Om te voorkomen dat het proces bij het opstarten van Windows weer geactiveerd wordt kun je dit m.b.v. het programmaatje Startup Control Panel uitvinken. Dit kun je veilig doen, je kunt het proces, indien nodig, later heel makkelijk weer activeren.

Download hier het programmaatje Startup Control Panel. Pak de zip uit, kopieer het .exe-bestand naar je bureaublad en dubbelklik erop.

Maar allereerst zou ik even je computer scannen op spyware/virussen:

Online-scans: hier, hier of hier .

Spywarescanners:

Adaware: >klik<
Spybot: >klik<

Wel eerst updaten alvorens te scannen. :)

Er zijn geen gekke processen en ik heb goede virusscan. Collega had gelijksoortige problemen en heeft het met 2 gig ectra geheugen opgelost. Vista slurpt kennelijk veel.

Er zijn geen gekke processen en ik heb goede virusscan. Collega had gelijksoortige problemen en heeft het met 2 gig ectra geheugen opgelost. Vista slurpt kennelijk veel.
Hoeveel RAM heb je nu?

k heb zelf 3 Gb RAM, maar voorheen probleemloos gedraaid op Vista met 'maar' 1 Gb. :)

Vraag me af of het geen instelling is, want als je grafiek bekijkt dan gebruikt ie lang niet 100% van capaciteit.

Als je 2 Gb hebt, kan een tekort aan RAM nooit de oorzaak van je probleem zijn. Heb je al 'ns gekeken naar de overbodige services die meehobbelen?

www.schoonepc.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan