copy tekstveld 1 van rij 1 naar tekstveld 1 van rij 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

debruijnster

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Ik wil graag tekstveld 1 van rij 1 kopieren naar tekstveld 1 op rij 2 enz is hier een vba code voor die ik kan gebruiken.

Momenteel heb ik de volgende code maar deze werkt niet!

Private Sub StartOperator1_Change()
Stop
If StartOperator1.ListIndex <> -1 Then
Me.StartOperator1.itemdata (0) = Me.StartOperator1
End If
End Sub

Het is de bedoeling dat de dezelfde velden onder elkaar (tekstveld 1) op verschillende rijen automatisch worden ingevuld bij een eenmalige waarde!
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk.

Zit je wel in het goede forum? Je praat in Excel termen, ik zie maar weinig Access in je vraag. En je code helpt ook niet echt... Nog afgezien van de verkeerde opmaak. Zou je die alsnog met de CODE knop kunnen opmaken?
En uitleggen (als het inderdaad om Access gaat) wat je nu eigenlijk wilt natuurlijk!

Ik heb 'm ook nog even bekeken maar snap niets van wat je wilt bereiken.

Het betreft zeker Acces 2010 ik heb de code toegevoegd zoals ik deze nu is en niet werkt.
Ik hen een 2tal afbeeldingen toegevoegd van mijn tabel OverdrachtO welke gevuld wordt door een doorlopend formulier OverdrachtOchtend.
Nou wil ik zodra ik op mijn button KoppelOperatorButton1 klik dat mijn veld Startoperator1 gevuld wordt dit werkt naar behoren met de volgende code :

Private Sub KoppelOperatorButton1_Click()
'Invullen van user
If Not IsNull(StartOperator1) Then
MsgBox "Item is waarschijnlijk al door een andere operator uitgevoerd"
Else
Call CurrentDb.Execute("update overdrachtO set startoperator1 = '" & UserId & "' where Id1 = " & txtId1)
Forms!overdrachtOchtend.Refresh
End If
End Sub

Nou is het de bedoeling dat de waarde die in veld Startoperator1 wordt ingevuld door op de button te klikken naar de onderliggende rijen wordt gekopieerd maar wel in hetzelfde veld namelijk Startoperator.

startoperatorL.jpg
startoperatorV.jpg

Private Sub StartOperator1_Change()
If StartOperator1.ListIndex <> -1 Then
Me.StartOperator1.itemdata (0) = Me.StartOperator1
End If
End Sub

Hopelijk is het iets duidelijker zo?

Sorry correctie op tekst : "Nou is het de bedoeling dat de waarde die in veld Startoperator1 wordt ingevuld door op de button te klikken naar de onderliggende rijen wordt gekopieerd maar wel in hetzelfde veld namelijk Startoperator". Hiermee bedoelde ik veld Startoperator1 i.p.v. startoperator

Oplossing is :

'Invullen van user
If Not IsNull(StartOperator1) Then
Else
Call CurrentDb.Execute("update overdrachtO set startoperator1 = '" & UserId & "')
Forms!overdrachtOchtend.Refresh
End If
End Sub

In ieder geval bedankt

Laten we even vaststellen dat wat je wilt niet in een tabel kan, en de plaatjes lijken toch op een tabelweergave. Zowiezo ben ik geen voorstander van keuzelijsten in tabellen, tenzij je ze als <Lijst met waarden> instelt, maar dit terzijde. Je moet e.e.a. dus op een formulier regelen. Herhaalde oproep overigens om code op te maken met de CODE knop.... we houden code graag leesbaar en overzichtelijk. Ik hoop toch niet dat ik er nog een derde opmerking aan hoef te besteden. Zoek en gij zult vinden :)
En wil je een standaardwaarde bij nieuwe records, of wil je bestaande records bijwerken? In het laatste geval zou jouw code met de update query toch moeten werken. Overigens is die query niet in overeenstemming met je vraag. Want dat kun je oplossen met DefaultValue.

Ik zie net dat jouw laatste bericht je oplossing bevat. Die code kan netter:
Code:
'Invullen van user
If Not Me.StartOperator1 Is vbNullString Then
Else
    CurrentDb.Execute ("UPDATE overdrachtO SET startoperator1 = '" & Me.UserId & "' WHERE Id1 = " & txtId1)
    Me.Refresh
End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan