Copy utility

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Epson vindt het nog altijd niet nodig om voor WinXP
de copy utility te maken. (De 98SE en ME copy utility werken niet onder XP).
Is er 'n goed alternatief progje, om met mijn Epsonscanner 1240 photo samen te werken, dus simpel een scan van een document maken en vervolgens printen.

Ik heb Windows XP en een Epson scanner in huis en begrijp jouw vraag niet helemaal geloof ik...... Bij de software van de scanner zat (vanzelfsprekend) standaard software (smart panel) waarmee de scanner kan scannen. Standaard ingebouwd in die software is kennelijk een kopieer tooltje want de software vertoont een levensgrote button : COPY.

Als ik die indruk dan scant mijn scanner het document en stuurt het rechtstreeks naar mijn printer.

Lees ik jouw vraag nu verkeerd of heeft Epson datgene waarover jij het hebt wel ?

Bijlagen

• copy.jpg
    copy.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 25
Het smartpanel heb ik ook. In het verleden ook gebruikt, maar in de praktijk doe ik daar weinig mee. Epson heeft voor alle OS'en (behalve XP) tevens 'n klein tooltje, dat heet copy utility. Ik heb dualboot met ME; en daar werkt het perfect.

Yari,

dan heb je mijn antwoord kennelijk niet goed gelezen:

ik HEB en draai XP.

Je gebt software van Epson en dat heet Smartpanel, daar zit de copy utility inderdaad bij en werkt ook goed.
Daarnaast heb je 'n apart en dus klein progje'van Epson, dat heet 'copy utility'; en dat werkt dus onder XP niet.

Bestemd voor DSL'er :

Photocopier heb ik al en werkt best oke. Ik zoek echter de PRO-versie met meer instelmogelijkheden. Daarvan heb ik een freeware-versie nog niet gevonden.

Hoe moet ik dan de tool (genoemd en zichtbaar) in het onderste scherm van de door mij bijgevoegde bijlage noemen ??? Cooooopy in plaats van "copy utility", of begrijp ik het nu echt niet meer ? :confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb al gezegd, dat die goed werkt; maar ik wil het Smartpanel NIET gebruiken, waarin de copy utility inderdaad bij zit.
De copy utility die ik bedoel is dus een ANDER progje van Epson en het menu ervan ziet er hetzelfde uit als de
in de Smartpanel geintegreerde copy utility

Oke, nu vat ik 'm.

Misschien is het dan handiger om in toekomstige topics je vraag anders te formuleren.

Ik begrijp nu dat de copy utility dezelfde is maar dat je geen smartpanel wil gaan gebruiken. Ik had mij dus een stuk of wat antwoorden kunnen besparen ;) als jij dat vanaf het begin had vermeld.

Mee eens. Ik had moeten schrijven 'separate copy utility', dus anders dan die geintegreerd in Smart panel.
Maar blijft de vraag overeind naar een alternatief voor een separaat identiek tooltje.

voor mijn nieuwsgierigheid:

jij schrijft in je vraag :

"dus simpel een scan van een document maken en vervolgens printen"

wat is er mis met die geintegreerde utility (die dus in wezen hetzelfde is?)
Ik doe het nl. op die manier ook: even de Copybutton indrukken en vervolgens wordt het scannen gestart en even later glijdt het kopietje uit m'n printer. Ik bedoel eigenlijk te vragen "wat kan er nog simpeler" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan