Copy van excel naar word (Bitmap)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Beste mensen,

Ik wil graag vanuit excel naar word kopieren en dat het een plaatje (bitmap of jpg) wordt. Daarvoor gebruikt ik nu de hieronder staande code:

Code:
Sub maandag1()

Dim AppWord As Object

Set AppWord = CreateObject("Word.Application")
    AppWord.Visible = True
    Range("A6:S154").Copy
    AppWord.Documents.Add
    AppWord.Selection.PasteSpecial Link:=False, DataType:=wdPasteMetafilePicture, Placement:=wdInLine, DisplayAsIcon:=False

Application.CutCopyMode = False

Set AppWord = Nothing

End Sub

Alleen deze code loopt vast. Volgens mij komt het omdat de ranges niet passen. Wat ik graag wil dat is dat de macro automatisch het plaatje aanpast zodat het op 1 a4 in word kan.

Met vriendelijke groet,
Geoffcel

Ik heb je code getest, en in 2003 doet-ie het prima. Waar loopt-ie volgens jou vast?

Bedankt voor het bekijken van mijn code. Ik heb wel verborgen rijen en kolommen er tussen zitten ik weet niet of het misschien daarmee te maken hebt. De fout melding die ik krijg is
Fout 1.png
Fout 2.png

Wellicht kom je er zo uit.

Ook met verborgen rijen doet-ie het bij mij, dus daar hoeft het ook niet aan te liggen. De eerste foutmelding geeft wel aan dat je gegevens uit een extern gegevensblad haalt waar wat mee mis zou kunnen zijn. Dat gezegd hebbende: een eigen testje met een extern gegevensbestand gaf ook geen problemen.... Maar daar zou ik dus eerst naar kijken; misschien moet je eens proberen om de koppeling te verwijderen, en alleen de gegegvens te kopieëren.

Oké dan zoek ik nog even verder.
Ik heb ook de macro laten lopen in een leeg blad wat wel zo blijft dat is dat het plaatje niet automatisch op 1 a4 wordt geprojecteerd.

Weet jij daar toevallig iets op?

Groet,
Geoffcel

Je zou kunnen proberen om de afbeelding in een tabel te zetten; dat wil nog wel eens helpen. Of een de breedte met een macro verder instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan