• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Copy voorw. opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik gebruik voor mijn planning een paar kolommen die met behulp van voorwaardelijke opmaak groen, blauw of rood kleuren. Nu wil ik graag de tabel met kleuren kopieeren naar een ander bestand zonder dat de cijfers daarin zichtbaar zijn. Gewoon de opmaak overnemen werkt niet, kan dit dan alleen m.b.v. VBA of zijn er andere mogelijkheden?

Gr, Ricky

> Bewerken > Kopieren > Plakken Speciaal > Opmaak

Dat is nu net het probleem. Omdat de waarde die de opmaak bepaalt niet mee wordt genomen komen de kleuren niet overeen met het origineel.

Evengoed bedankt voor de reaktie en blijf aub meedenken,

Gr, Ricky

Tsjokko, Bedoel je met het overnemen van de kleuren dus de kleur van de voorwaardelijke opmaak die ingezet moet worden als cel-achtergrondkleur?
Dus als bijvoorbeeld cel A1, D5 en G10 door de voorwaardelijke opmaak gekleurd zijn, dat deze cellen verder zonder inhoud maar met behoud van celkleur in een nieuwe werkmap geplakt moeten worden?
Als dat zo is, kan je gebruik maken van deze code die ik vond op de site van C. Pearson. Ik heb er nog een aparte sub aan toegevoegd om iets anders met zijn functies om te gaan. Hiermee heb je de mogelijkheid om alle cellen binnen een selectie te ontdoen van de voorwaardelijk opmaak en celinhoud om daarna de achtergrond van de cel te kleuren.
Voer deze actie trouwens wel ALTIJD uit op een copie van je orginele werkmap omdat ALLES verder verwijderd wordt!!!! (maker is niet verantwoordelijk voor verlies van data!)

Groet, Leo

Bijlagen

Leo,

Dit bedoel ik inderdaad.

Bedankt, ook voor de extra waarschuwing.

Gr, Ricky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan