Core 2 Duo T2050 1.6 GHz ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

dakwikke

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
ik heb een vraag over dit::

Core 2 Duo T2050 1.6 GHz

de boven staande processor:: Core 2 Duo T2050 1.6 GHz wil dit zeggen dat

de computer waar deze processor insteekt 2 processors van 1.6 ghz heeft?

grtz, al vast bedankt

Nee, het zijn 2 cores (2 delen), waarbij elke core 1.6 GHZ heeft.

Het is 1 processor, met 2 cores dus.

Een simpel rekensommetje vertelt hoe snel je processor is:

snelheid x aantal cores, dus 1.6 GHZ x 2 cores = 3.2 GHZ totaal

Laatst bewerkt:

Houd er wel rekening mee dat dit maar theoretisch is. Er zit nog heel veel 'maar' achter.
Als een programma verdeeld wordt in berekeningen over de 2 cores zou het programma inderdaad theoretisch net zo snel moeten zijn als 3.2 GHz.

Maar je zou zou eigenlijk moeten lezen: Twee keer een core van 1.6 GHz.

dus...

dus als ik bv Battlefield 2 (wat minimum 1.7 ghz nodig heeft om deftig te kune spelen)
wil spelen zal dit normaal geizen wel werken...? :D

Daar draait Battlefield 2 goed op hoor :)
Het hangt wel af van je videokaart en werkgeheugen om het goed te laten draaien.
Je draait wel op Windows XP?

Nee, het zijn 2 cores (2 delen), waarbij elke core 1.6 GHZ heeft.

Het is 1 processor, met 2 cores dus.

Je kunt niet zomaar de snelheid van de core's bij elkaar optellen hoor.:rolleyes:
2 auto's die 220 kunnen rijden, kunnen samen ook niet 440.:cool:

Die core's werken gewoon op 1,6, en de threads worden verdeeld over beide core's, en die snelheid is eigenlijk ook helemaal niet zo van belang, de IPC is belangrijk, en die bij deze processoren een stuk hoger dan de Pentiums, die weer trager zijn dan de AMD's.

Maare, de totale combinatie maakt de snelheid, niet alleen die gigahertz'tjes van de processor waar iedereen zich blind op staart.

Je kunt niet zomaar de snelheid van de core's bij elkaar optellen hoor.:rolleyes:

Ja, er is inderdaad veel verwarring tussen het snel zijn van 'iets' en het aantal GHz van een processor.
Maar als een programma wel gebruik zou maken van dual-core, dan worden inderdaad door beide core's een volle 1,6 GHz berekend, wat dus theoretisch het programma net zo snel als 3,2 GHz zou moeten zijn.
Daarom kan je ook maar beter niet de core's bij elkaar optellen, maar gewoon 2x een losse core van 1,6 Ghz.

@dakwikke
Als je op een laptop Battlefield 2 wilt spelen, zou je daar best wel veel geld voor uit moeten geven, omdat je dus een goede videokaart en veel werkgeheugen en een goede processor moet hebben.

duuus

dus eigelijk komt het er op aan dat deze processor 3.2 (2.1.6ghz) ghz heeft en dat ik BF 2 (1.7 ghz) er wel op kan spelen :o juist :D ?

EDIT:: bf2 heeft minimum 128 mb nodig (grafishe kaart)
maar da staat er nog bj dat het spel ook nog bepaalde chipsets (graphische kaart) nodig heeft.. wil dit zeggen dat het op andere chipsets niet gaat werken (chipsets die dan 128 mb /of meer hebben)

Laatst bewerkt:
dus eigelijk komt het er op aan dat deze processor 3.2 (2.1.6ghz) ghz heeft en dat ik BF 2 (1.7 ghz) er wel op kan spelen :o juist :D ?

maar da staat er nog bj dat het spel ook nog bepaalde chipsets (graphische kaart) nodig heeft.. wil dit zeggen dat het op andere chipsets niet gaat werken (chipsets die dan 128 mb /of meer hebben)

Mits er genoeg ram in zit + goede videokaart... anders kan het alsnog niet.

Zou het niet gaan proberen met een el cheapo shared videokaart ;)

Zoals Lange Pier al aangaf is de kloksnelheid niet zo belangrijk.
Het gaat er dus om hoeveel berekeningen per MHz de processor doet.
De Pentium 4 kan bijvoorbeeld maar weinig per MHz doen. De AMD processoren stonden bekend om hun aantal MHz'en, maar konden juist veel berekeningen per MHz doen.
Zo kan dus Core 2 Duo nog meer berekeningen per MHz doen en kan je best wel Battlefield 2 op spelen.

Maar let ook op in mijn vorige antwoord. Je wilt een laptop aanschaffen waarop Battlefield 2 speelt, hiervoor moet je best wel wat voor uitgeven.

EDIT:Bij de minimumspecificaties van Battlefield 2 staat inderdaad een videokaart van 128MB en 1024MB werkgeheugen, alleen als je het soepel wilt spelen en een wat hogere resolutie is meer werkgeheugen en een betere videokaart wel nodig.

Laatst bewerkt:
K :D bedankt vr de hulp nu weet ik alweer wa bij se :D

bedankt,
grtz

Nee, dat is niet juist, nogmaals.:confused:
Je kunt toch wel lezen?

Overigens wil het ook niet zeggen dat er inderdaad gebruik gemaakt gaat worden van die 2e core, er zijn nog weinig spellen die ermee overweg kunnen, sterker nog, ze draaien niet eens, die willen dan een Pentium hebben van 2ghz b.v., in jouw geval 1,7.

Je gooit alles door elkaar, een chipset zit op het moederbord en verzorgd alle communicatie tussen de onderdelen, een GPU zit op de grafische kaart met een eigen geheugen, waarvan de snelheid van beide en de groote van geheugen redelijk van belang zijn.

Praat ik maar niet over een onboard met gedeeld geheugen, niet geschikt voor games.

Core duo

Core duo,

dan nog iets anders::

Core duo : wil dit zeggen dat dit ok 2 x 1.6ghz (bv) is ?
want dat wil ik wel weten...
miss wil dit allemaal niet zeggen dat et intotaal 3.2 ghz is maar wat dan nog het is
normaal gezien toch snel dan? :D

mvg, Mr.Q

Core duo,

dan nog iets anders::

Core duo : wil dit zeggen dat dit ok 2 x 1.6ghz (bv) is ?
want dat wil ik wel weten...
miss wil dit allemaal niet zeggen dat et intotaal 3.2 ghz is maar wat dan nog het is
normaal gezien toch snel dan? :D

mvg, Mr.Q

De ghz'en zeggen helemaaaaaaaaal niks meer, je moet alleen kijken wat er te koop is op de markt en dan gan vergelijken..

Voor een laptop is momenteel max 2,4 ghz haalbaar, met 1,6 ghz zit je er dus een stuk onder...

Voor het zware rekenwerk word vaak toch weer terug gevallen op de P4 snelheid/prijs gunstiger uitvalt...

en als je het toch wil vergelijken.... het is 1x 1,6 ghz per programma wat draait, dus je spelletje kan max 1,6 ghz aan rekenkracht krijgen..
voordeel is dat je daarnaast nog een programma open kan hebben staan die ook met 1,6 ghz rekent..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan