Core i5 750 vs amd phenom || x6 1055t ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

haveacoke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Wat denken jullie ?

Core i5 750 of amd phenom || x6 1055t ?

mvg,

Haveacoke

amd!

In verhouding goedkoper en stukken sneller(de 6Ghz. kan er mee gehaald worden!!! -> met stickstof dan:P)

i5:
4x2.66 ghz. 8mb(level3), 175 euro

X6:
6x2.8 ghz. 6mb(level3), 176 euro

amd!

In verhouding goedkoper en stukken sneller(de 6Ghz. kan er mee gehaald worden!!! -> met stickstof dan:P)

i5:
4x2.66 ghz. 8mb(level3), 175 euro

X6:
6x2.8 ghz. 6mb(level3), 176 euro

Heb ik ook juist gelezen op hardware.info :D
Intel is wel vele sneller, maar kost veel meer.

Bedankt om te reageren !

Haveacoke

Naja, in performance schelen ze niet eens zoveel hoor. In een benchmark die een beetje multithreaded is, is X6 vaak sneller dan de i7 920/860. Dat kan je hier (klik) ook duidelijk zien. Als je hem naast de i750 zet, dan doe ie het niet veel slechter in de single threaded dingen. Echter in de multithreaded dingen is de X6 toch wel een stukkie sneller. Persoonlijk zou ik gewoon voor de X6 gaan, zeker ook omdat die een stukkie goedkoper is, je standard sata-600 hebt, vaak standard USB 3.0 (als je een nieuw mobo koop) en je er ook nog crossfire X mee kan draaien (zonder in x8x8 te draaien maar in x16x16). Dus, als AMD fan, zou ik het wel weten.

Oja, en die 6 ghz, de i5 750 doet het ook niet slecht in overklokken. 6 ghz is daarmee ook zeker haalbaar.

Laatst bewerkt:
Ik zou de AMD nemen, daarbij kijk ik er vooral naar hoelang je er nog mee uit de voeten kan, dit is namelijk nu nog zo nieuw dat pas over een paar jaar six-core standaard is, dan hoef jij niet de upgraden, neem je nu de I5 dan moet je weer over een paar jaar upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan