core i5

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
715
hallo,

ik heb een vraag over de nieuwe cpu's van intel. i3,i5 met video kaart chip. mijn vraag is hebben die apart geheugen of gebruiken die je ram geheigen? en is de prestatie van die chips goed?
en kan je er een extra video kaart bij doen of gaat deze dan uit?

mvg

michel
 
Laatst bewerkt:
Bij CPUs word geen videokaart meegeleverd. Soms wel bij moederbords, dit zijn zogehete "onboard" videokaarten: maar deze zijn bagger. (behalve als je natuurlijk niet gamet en ook niet videobewerkt ofzo) ja je kan een videokaart er nog in doen bij het moederbord. De videokaarten hebben hun eigen geheugen en GPU (een soort CPU maar dan voor videokaart), meestal is het geheugen 512MB of 1GB. 1GB heb je eigenlijk niet zo erg nodig, behalve als je bijvoorbeeld 2 schermen gebruikt, of echt heel hardcore gaat gamen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Emm kan je me een voorbeeld laten zien van welk product je bedoeld (dus een linkje van het product bij een webwinkel ofzo)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja natuurlijk. Ik blijf wel bij mijn punt dat die bagger zijn hoor :)

Maar de i5-750 en de i5-750S hebben geen grafische weergave.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar hebben die cpu's dan een graphic chip of zit dat op het moederbord?

en die zijn dus ***?
 
oke ik begrijp het ;D. maar als je zo'n cpu hebt dan kan je er toch gewoon een andere video kaart in doen met pci-e ofzo en dan gaat die van de cpu uit?!
 
ja dat kan - maar meestal moet je die van de cpu dan wel uitzetten in de BIOS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ gdscei

Eerst zeg je:

Bij deze CPUs word geen videokaart meegeleverd

dan:

Emm kan je me een voorbeeld laten zien van welk product je bedoeld

dan weer:

Oh ja natuurlijk. Ik blijf wel bij mijn punt dat die bagger zijn hoor

en dan nog:

meestal moet je die van de cpu dan wel uitzetten in de BIOS

Je hebt gewoon geen totaal waar het over gaat en hoe het zit.....
 
Je hebt gewoon geen totaal waar het over gaat en hoe het zit.....

Emm ik was gewoon niet op de hoogte dat die Intel HD ingebouwd zat in de CPU. En dat is toch gewoon zo, dat je die meestal wel uit moet zetten in de BIOS? (bijv: http://www.wikihow.com/Disable-Onboard/Integrated-Video-On-Your-Computer)
Ik weet wel dat de Intel HD graphics bagger zijn, sinds ik verschillende mensen ken die zo eentje hebben, alleen was ik niet op de hoogte dat deze bij de cpu inbegrepen zat. Ook keek ik naar verschillende benchmarks, waar inderaad uitkomt dat het bagger graphics zijn in vergelijking tot non-onboard videokaarten.
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik dus, je hebt geen idee waar je over praat, dat gaat over de onboard videochip van je moederbord

Ik toon alleen een handleiding die ong hetzelfde stappenplan heeft; ik kan namelijk niet zo 1-2-3 een guide daarvoor vinden. Maar ik heb wel gevonden op het net dat dit meestal wel te veranderen is in de BIOS, behalve als de systeem fabrikant dit uitgezet heeft.

edit: en als je het zo goed weet waarom vertel je hem dan niet hoe?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan