Core i7 920 overclocken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Beste Helpmijers,

Ik weet enigzins wat af van hardware, maar van overclocken weet ik vrijwel niets af. Ik had nu het idee om de pc van mijn broer te overclocken voor hem dit zijn de componeneten die in de pc zitten:

pcvanfabian.png

In de pc zitten nog een aantal extra fans die niet aangegeven zijn op dit plaatje.

Mijn vraag is nu kan iemand jullie mij enigzins helpen hoe ik de fsb in de bios kan en moet zetten zodat er maximale prestatiewinst is en wat daar allemaal bij komt kijken.

Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Je zal de fsb in kleine stapje moeten verhogen en dan steeds goed de temperatuur en werking van de pc moeten controleren je kan niet zomaar de fsb ergens opzetten dan gaat het vaak fout .
En je weet je kan het flink verpesten he ik zou het rustig houden .

Een I7 overklokken is vrij eenvoudig. alleen werkt het net iets anders als een normale 775 socket
je hebt geen fsb ;)

Tot hoever wil je hem overklokken?

Een basic instelling is het volgende.
bv op 3,6Ghx

overclock op manual zetten (weet niet hoe dat heet bij gigabyte maar zal ongeveer hetzelfde zijn)
CPU ratio => 20
Busspeed => 180

Ram / memory speed => in jou geval degene dichts in de buurt van de 1600
Vcore even vast instellen op 1.2V (stock)
Ram voltage tussen de 1,5 (min) en 1,65 (max!! let op hoger kan schade aan je cpu brengen!) => deze zet ik meestal op 1.5V als het geheugen dat toelaat

en dan opstarten :)

Waarschijnlijk werkt het gewoon al als je alleen je alleen de ratio en de bus speed omhoog gooit, maar persoonlijk neem ik de voltages alrtijd met op stock waarde. Hoe lager de voltage, este beter

Laatst bewerkt:
Hoi,

Stom stom en stom:o dat is ook zo maar is het ook niet verstandig om het wat rustig aan te beginnen.

Tuurlijk is dat verstandig :)
Maar de i7 kan tegen een stootje.
Daarom staat het verhaaltje van Vcore op 1.2 en geheugen voltage erbij.
Zodra je hier geen gekke dingen mee doet, komt het wel goed.

Maar bv stapjes van 10 (0,2Ghz) kun je langzaam klimmen naar de gewenste waarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan