core2quad of duo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0182

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hallo mensen,

ik wil een nieuwe pc, ik heb de volgende opstelling bedacht:

Sapphire HD4850 1gb
Asus P5Q Pro
Kingston 4gb 800mHz
Coolermaster 620W
X-Fi Xtreme Gamer

en ik zou graag weten welke cpu het beste hierbij past om te gamen (call of duty series)

ik zelf had de Intel Q9300 uitgekozen.
maar is dit wel een verstandige keuze?
ik gebruik hem voor gamen en beetje random dingen.
mostly games.

Ik heb al veel gehoord dat core2duo "stabieler" draait dan core2quad.

ik wil het verschil graag weten tussen die 2.. niet dát de 1 beter is maar waarom.

Met vriendelijke Groeten,

Rick Kuipers

Zoals ik al eerder heb begrepen is voor zware games de dual core beter en als je echt zware applicaties gaat draaien een quad core. Ik heb een niet al te dure quad core en deze presteert ook gewoon goed op zware spellen.
Dus ik zou kiezen voor een quad core. Maar de keus blijft altijd nog aan jezelf.

Een Quad zal in het algemeen niet beter presteren dan een E8400/E8500.
En die zijn dus een stuk goedkoper.

Voor niet-gamers die erg veel dingen tegelijk doen, of aan videobewerken doen, is een Quad aantrekkelijk.

Het maakt niet zo heel veel uit. Een Dual Core heeft 2 cores op hogere snelheid en een Quad Core heeft 4 cores op iets lagere snelheid.

Best of both worlds is een Quad Core op hoge snelheid (de Extreme serie) maar die is nogal prijzig.

Met beide processoren ben je goed uit maar voor echte gaming schijnt de voorkeur uit te gaan naar de Dual i.v.m. de hogere kloksnelheid per core.

Ik heb er geen last van met games. Ik hoor het wel, geloof het wel en snap het wel.
Maar waarom ziet mijn spel bv COD4 of WOW er gewoon prima uit op de QUAD XP_PC

Leg dan eens uit waarom iedereen het afraadt. Maar het er toch gewoon goed uitziet..
Waarom afraden? Dan zie ik het zo. Games gaat prima, en je hebt de extra's van de quad qua proces snelheid. Meedere bestandn converteren etc.

Dat is alleen maar beter dan met een quad. Maar goed. Nu aan jouw om te horen waarom je nou een dual en geen quad moet nemen?

Zie bericht van 11 augustus 08.55 uur. Dáár wordt het antwoord gegeven waarom nú nog steeds liever voor gaming een dual.

Zie bericht van 11 augustus 08.55 uur. Dáár wordt het antwoord gegeven waarom nú nog steeds liever voor gaming een dual.

Of kort uitgelegd:
Een Quad Core heeft meer kernen maar op lagere snelheid, een Dual Core heeft minder kernen op hogere snelheid.
Veel games maken uitsluitend gebruik van één kern en hebben dus meer profijt van een snellere kern dan meer kernen.

Maar hoe dat over 2 jaar is zal de tijd gaan uitwijzen.

2 jaar in computerland is erg, erg lang.
Een game die dan uitkomt en op dat moment hot is, zal echt met een Quadcoretje op 2.6 of 3 Ghz niet meer op de hoogste instellingen soepeltjes willen draaien.

En zo blijhven we met zijn allen eurootjes doneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan