Corel VideoStudio 12 kan niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElmigoMG

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo iedereen,
Over mijn vraag kan ik heel kort zijn: Corel VideoStudio 12 start niet meer op, en ik krijg een error. In de afbeelding hieronder heb ik er een screenshot van gemaakt en uitgesneden.

Image1.jpg

Mijn vraag is nu dus: hoe kan ik Corel VideoStudio 12 weer gebruiken? En wat word er bedoeld met deze foutmelding?

Elmigo

Ik had dit trouwens ook met Corel Paint Shop Pro 12.
Allebij Corel programma's, en allebij versie 12 dus.
Misschien heeft dit er iets mee temaken?

Heeft er niemand een oplossing? Want ik heb namelijk een projectbestand van Corel VideoStudio. Daarop staat mijn hele film die ik heb gemaakt en bewerkt. Deze kan ik nu dus niet meer openen, want met een ander film bewerk programma gaat dit niet. Opnieuw installeren van het programma helpt ook niet.

Is er een manier om mijn opgeslagen projectbestand te openen, en de film alsnog te bewerken?

Herinstalleer het eens? Zorg wel dat je projectbestand en diens data niet staat opgeslagen in de map van Videostudio zelf.

Ik heb het al geprobeert te herinstalleren, maar de zelfde foutmelding duikt wéér op. =(

Kun je je register eens uitkuisen?

Download CCleaner, en download de handleiding hier.

Volg de stapjes bij de installatie (let op de vinkjes - zie handleiding) en doe eens het onderdeel register opschonen?

Weet je ook zeker dat dat .dat-bestand weg is na deïnstallatie?

Ja, dat weet ik zeker. Ik gebruik altijd Revo-Uninstaller, ik neem aan dat deze vergelijkbaar is met CCleaner? Ik heb ook het hele register uitgekamd, maar de foutmelding blijf ik krijgen wanneer ik het opnieuw heb geinstalleerd en probeer op te starten. =(
Toch nog bedankt voor je reacties trouwens :D

Laatst bewerkt:
Is er echt niemand die een goeie oplossing heeft? :(
Ik heb de volgende dingen allemaal al geprobeerd:
  • Opnieuw installeren
  • Register uitkammen (met Revo Uninstaller)
  • Zoeken naar ontbrekende bestanden
  • Zoeken naar een oplossing op google

heeft er ook niemand een vervangend video-edit programma? :(
Of is er een mogelijkheid om het projectbestand van corel te openen?

Bedankt :D
Ik heb hiervoor een werkende oplossing gekregen en het programma werkt weer !

Elmigo

En die oplossing is? We zijn tenslotte een forum, je kunt er dus andere mensen mee helpen door die oplossing te geven.

Ik weet het niet precies, maar nadat ik mijn schijf had gedefragmenteerd en het opnieuw probeerde te installeren werkte alles van Corel ineens weer.

Een defragmentatie lijkt me weinig relevant bij het oplossen van problemen eerlijkgezegd.

Ja idd. Ik weet ook niet hoe ik het heb gedaan, maar na het defragmenteren deed alles van corel het ineens weer.
Strange..

Elmigo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan