Heb al enige jaren CorelDraw 10 op mijn PC staan, wat ik eigenlijk slechts sporadisch en oppervlakkig gebruikte. Door omstandigheden gaat dit gebruik méér en intensiever worden, waardoor ik ook ben gaan kijken naar een recentere versie. Kwam daarbij uit op de X5 versie. Om te kijken of e.e.a. een échte verbetering is, heb ik een proefversie op mijn laptop gezet. Daar loop ik nu tegen het probleem aan dat export naar JPG maar niet lijkt te willen lukken. Krijg bij iedere verandering in instellingen wel zo'n 'zandloper' cirkeltje, maar als die klaar is blijft het voorbeeldscherm leeg en als ik dan op OK druk wordt er een lege jpg gecreëerd. Heb ook export naar PDF en AI geprobeerd en deze lukken wel goed en vlot.
Daarnaast is mijn vraag of ik ook versie 10 nog eventueel naar X5 kan upgraden, of dat ik toch een volledige X5 nodig heb. Kan me namelijk voorstellen dat het onderlinge verschil zó groot is, dat een nieuwe versie efficiënter/beter is dan een upgrade.
FoxServ
Daarnaast is mijn vraag of ik ook versie 10 nog eventueel naar X5 kan upgraden, of dat ik toch een volledige X5 nodig heb. Kan me namelijk voorstellen dat het onderlinge verschil zó groot is, dat een nieuwe versie efficiënter/beter is dan een upgrade.
FoxServ