Cores?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsL

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo allemaal,
Waarom word er op sites als 'Alternate' e.d. processors aangegeven in cores zeg maar?
Dus bijv: er staat 4x3,0GHz dat is dus 12GHz waarom zeggen ze dan niet gewoon: 12GHz (4x3,0 GHz) ipv 4 x 3,0 GHz? Komt dit omdat een processor met 1 core van 12GHz sterker is dan eentje met 4 cores van 3GHz?

Omdat het niet 12 is maar gewoon vier maal drie.
Veel mensen maken die fout.

Vergelijk het maar met vier auto's die 100 KM/U rijden. Ze rijden alle vier 100 KM/U en niet bij elkaar 400KM/U......

Omdat een processor van 4 x 3Ghz GEEN 12Ghz is, maar 4 x 3Ghz!!

Dat komt omdat er in die processor eigenlijk meerdere "processors" zitten. Een core is namelijk een processor, en zo is een dualcore (2) een processor waar er eigenlijk 2 in de behuizing zitten, en een quadcore (4) eigenlijk 4 processors in een behuizing. Zo kan je computer op de ene core bijvoorbeeld Windows laten draaien en op de andere je programma's waardoor je PC sneller reageert en dingen berekent.

Laatst bewerkt:
Oh ik snap het (denk ik?), als je ipv allemaal mensen in 1 auto te proppen die 100 KM/U gaat, ze allemaal verdeeld over 4 auto's met 100KM/U word de snelheid dus toch hoger?

Laatst bewerkt:
Het is niet zo moeilijk hoor. Er zijn gewoon vier cores van 3.0 en die kan je niet bij elkaar optellen want deze werken in principe onafhankelijk van elkaar.

Oh ik snap het (denk ik?), als je ipv allemaal mensen in 1 auto te proppen die 100 KM/U gaat, ze allemaal verdeeld over 4 auto's met 100KM/U word de snelheid dus toch hoger?

Nee de snelheid wordt niet hoger hierdoor alleen je neemt meer mensen mee.

Modag

Inderdaad. Met meer auto's kan je meer last verdelen maar dat wil niet zeggen dat die auto's ook sneller gaan.

Dus in principe kun je meerdere programma's tegelijk draaien dan met 1 core?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan