• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

corona tabel corrigeren. probleem analyse weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Berichten
192
hoop dat iemand mijn probleem begrijpt. groet Rop
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 43
Al degene waar er wel een comma staat, maar slechts 1 of 2 zogezegde decimalen is dat omdat de andere digits 0 zijn...

--> voeg dus gerust nullen bij tot je 3 digits na de valse komma staan hebt...

doe dan gewoon find/replace elke ',' met een '.' en klaar is kees
 
Ik denk dat het niet lekker werkt om handmatig nullen toe te voegen.
In de bijlage heb ik via een Query de tabel opgehaald van de site. Daarmee blijven de getallen intact en kun je eventueel de komma's omzetten naar punten.
 

Bijlagen

  • test (6).xlsx
    43,9 KB · Weergaven: 34
dank voor je reactie, maar helaas is dat niet de oplossing. Als je naar Nederland kijkt zijn het aantal overledenen in werkelijkheid 5590 en niet 5,59 of zoals je wilt 5.59.
 
Ik zag het inderdaad ook na wat verder te kijken...
 
In de bijlage heb ik via een Query de tabel opgehaald van de site.

Wat mij dan weer de verwondering doet ontstaan : query van een webpagina ? Hoe doe je dat ??? Ben wel erg benieuwd daarnaar ...

[Aanpassing] Power Query, veronderstel ik ...
 
Laatst bewerkt:
Kopieer de tabel eerst naar WORD verwijder daarna alle komma's en je kunt hem weer in excel plaatsen.
 
Via Data -> van Web kan je een koppeling maken met de website. Een beetje spelen met de query en de opmaak van de tabel en je hebt er geen omkijken meer naar. In de tabel rechtsklikken en dan kan je de handel verversen.
 

Bijlagen

  • test (17).xlsx
    43,4 KB · Weergaven: 41
dank popipipo, aardige manier op weg naar een oplossing. Het liefst zie ik helemaal geen punten of komma's. er zijn ook waardes zoals 0,2 Als ik daar de komma of de punt vervang door niets, dan is 0,2 opeens 2 geworden!
Word splits de tabel in diverse pagina's. Als ik die weer moet samenbrengen in Excel, ben ik erg veel tijd kwijt
 
@VenA Klopt het dat hem zit in het kiezen van de regionale settings in de Query options van Power Query die overeenkomen met de site ? In dit geval dus English United States ? Was dat de truc ? Zo ja, dan heb ik alvast weer iets bijgeleerd.
 
@Ropw De oplossing van VenA is het andere uiterste ! Eens geinstalleerd moet je enkel dagdagelijks rechtsklikken en refresh doen... je hoeft de website zelfs niet meer te openen, dat doet Excel achter de schermen.
Ik wist dat Power Query veel kan, maar ik sta toch vol bewondering nu ...

Jij ook ? proberen !
 
VenA bedankt ook. Bijna goed. Alleen b.v. bij Botswana in de 6e kolom staat 0,6 en die verandert bij jou in 0.
 
@VenA, kwamen bij jou de getallen ook ineens juist in beeld na het geven van een klik in de Power Query tabel?
 
Zo goed?
 

Bijlagen

  • test (6) (1).xlsx
    46,1 KB · Weergaven: 42
Zijn jullie klaar met vragen stellen?:d

@DigiCafee, Bij mij gaf het aanpassen van de regio instellingen niet het gewenste resultaat. Dus maar heel simpel de , vervangen door niets. Is te vinden in de query.
@Ropw, Bij mij staat in de 6e kolom 17 dus ik weet niet vanaf welke kant je telt. Als je het tot achter de Komma wil zien dan moet je de celeigenschappen even aanpassen.
@JVeer, Nee zie de reactie richting @DigiCafee.
 
Laatst bewerkt:
sorry VenA, excuses. ik bedoelde de 10e kolom. In de tabel JVeer lijkt wel of alles klopt. Nou nog de hamvraag. Hoe heb je het gedaan?
 
Ga naar gegevens -> gegevens ophalen -> uit andere bronnen en dan van het Web -> Plak je URL in de balk en OK -> selecteer table 0 -> gegevens transformeren -> Klik ergens in de tabel en verwijder die stap rechts in het paneeltje -> Control A om alles te selecteren -> Onder het tabje startpagina kun je waarden vervangen en vervang daar de komma door een punt -> Daarna ben je klaar en druk je op sluiten en laden
 
Laatst bewerkt:
In de 10e kolom staat 0,4. Hoe ik het gedaan heb staat in #8.
In de tabel van @JVeer staan bij mij alle 'getallen' als tekst.
 
Bijzonder boeiend uurtje beleefd met jullie. De query was voor mij een nieuw leermoment en het resultaat geeft wat ik wil. Bedankt allen.
Voor wat het waard is. Mijn primitieve methode is om naar de tabel op de site te gaan. Eerst sorteren op gewenste kolom. Dan CTRL-A om alles te selecteren en met copy/paste in Excel dumpen en de overbodige regels verwijderen.
Fijne en Coronavrije avond
 

Bijlagen

  • Country.docx
    68,7 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan