• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Correct berekenen van juist aantal overuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bladiebla0

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Ik ben bezig met een overurenoverzicht. Zie de bijlage voor het document wat ik reeds heb gemaakt.

De truuk is nu om het aantal overuren (rechtsboven) kloppend te maken voor de situatie per medewerker. Een medewerker kan een 16-, 24-, 32- of 40-urige werkweek hebben. De berekening moet zó zijn dat het aantal overuren altijd klopt. Dus werkt iemand 40 uur volgens 40-urige werkweek, dan zijn dat 0 overuren. En 32-urige werkweek dan 8 overuren. Etc.

Is dit überhaupt mogelijk?

Bekijk bijlage overzicht-2016.xlsx

bladiebla0,
Mooie naam trouwens, heb je hem zelf bedacht?

Is dit überhaupt mogelijk?
Hetgeen jij wilt kan wel, maar dan moet je bestandje rigoureus aangepakt worden. Eigenlijk is het forum niet bedoeld om progjes te bouwen, maar het lijkt mij een mooie uitdaging. En je moet ook wel geduld betrachten. En er zal aan de lay-out het een en ander gewijzigd worden.

P.S.
Gebruik je Excel 2010 of hoger?
En waarom worden de pauze uren op weekend en feestdagen dubbel afgetrokken?

Laatst bewerkt:
Er zitten een paar struikel blokken in je progje, uren week staat dat voor het aantal dagen per week of het aantal uren per dag?
Dus 32 uur is dat 4 dagen of 6.4 uur per dag. Is het aantal dagen, dan zou de 5e dag dus volledig als overuren geteld worden.
Is beide mogelijk, dan wordt het helemaal een probleem.

in de G kolom heb je een formule met 8 als basis uren.
dat klopt met een 5 daagse werkweek.
als je altijd van een 5 daagse werkweek uit gaat,
kun je ipv 8
$D$6/5 invullen (in $D$6 staat het aantal uren per week)
als er mensen zijn die maar 3 of 4 dagen werken dan moet je dat ergens aangeven.
en in je formule verwerken.

Ik heb nu het volgende bedacht

Bekijk bijlage overzicht-2016 - Copy.xlsx

Zie de kolommen G en N. Kolom G is het aantal gewerkte uren per dag. Kolom N is een berekening van het totaal aantal gewerkte uren minus de werkweek. Zo krijg je of iemand plust of mint in de uren.

De truuk is nu om een formule te bedenken die pas gaat tellen zodra er iets wordt ingevuld in een week. Anders zou hier altijd -24 staan en klopt het aantal overuren helemaal bovenin niet. Ik was al begonnen met een IF(OR) maar op de één of andere manier pakt hij deze niet. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

@Ad Becude, 32-urige werkweek staat voor 32 uur in een week. Ongeacht hoeveel dagen.

Zodra er niets wordt ingevuld in een week, moet de N aan het einde van een week op 0 of blanco staan. Zo niet, dan gaat de teller lopen.

Misschien zoiets voor N30?

=M30-(D6*N(M30>0))

Laatst bewerkt:
Eigenlijk moet het zijn

ALS

tenminste 1 veld tussen C17 en C22 ingevuld is als "werkdag"

OF

tenminste 1 veld tussen C23 en C24 ingevuld als "werkdag weekend"

DAN

is aantal gewerkte uren minus urige werkweek

EN ANDERS

is 0

Heb alleen geen idee hoe je dit als formule in stelt...

Laatst bewerkt:
wat gaat er fout?
plaats eens een voorbeeld met hoe je het hebt geprobeerd?
en zet er naast wat het had moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan