correct?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik ben bezig een website op te zetten waarin mensen kunnen zoeken naar voetballers.
voetballer a, speelde voor nac van 1976-1978, nec 1978-1987
voetballer b, speelde voor psv van 1980-1981, hsv 1981-1983
etc etc
mensen moeten op achternaam kunnen zoeken, maar ook bv op: zoek iedereen, of zoek alle janssens, die in seizoen 1980-1981 voor ajax speelde.

de tabellen die ik gemaakt heb , heb ik bijgevoegd. maar het gaat me vooral om de tabel spelerbijclub_ingevuld. is dat correct zo? of moet ik ipv de namen van de voetballers de ID nummers uit de andere tabel overnemen? dit vat ik namelijk niet helemaal.
groeten jeel2008

Bijlagen

• namen.jpg
    namen.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 34
  • clubs.jpg
    clubs.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 36
  • spelerbijclub.jpg
    spelerbijclub.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 29
  • seizoen.jpg
    seizoen.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 35
  • spelerbijclub_ingevuld.jpg
    spelerbijclub_ingevuld.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 17
volgens mij doe je het goed zo, gewoon de namen niet de nummers.

ids

hallo 3747,
maar hoe weet de tabel spelersbijclub_ingevuld dan dat bv coutinho de coutinho is die ook voorkomt in de tabel spelers?

nou... of hij nou de namen of de id's moet vergelijken maakt niet zo heel veel uit, hij moet dus of checken of het id 1 gelijk is aan wat jij in de tabel hebt ingevuld (1 dus) of dat de id coutinho gelijk is aan de id in de andere tabel, coutinho dus. m.a.w. je vraagt hoe hij weet dat coutinho gelijk is aan coutinho, maar als je 1 in zou vullen zou hij moeten vergelijken of 1 gelijk is aan 1. het maakt dus niet uit of je een nummer of een woord vergelijkt, het moet sowieso vergeleken worden.

hallo 3747, ok , dat snap ik. maar het ID nummer, dus uniek, uit tabel spelers...dat moet ik toch nu onderbrengen in de tabel spelers bij club?
kan het niet goed uitleggen...ik denk dat ik niet snap hoe een nieuwe tabel wordt gecreeerd.
creeer ik die, of verkrijg je die via een zoekopdracht?
als ik die creeer moet ik dus handmatig die spelers uit de tabel spelers weer invoeren in een andere tabel, in dit geval spelersbijclub.
maar als er 10 jansens zijn, hoe weet ik dan, of hoe weet het programma dan na een zoekopdracht dat jansen 1 van 80 tot 82 bij haarlem speelde, en jansen 2 van 83 tot 84? ik moet hun unieke nummer toch invoeren in de nieuwe tabel om ze uit elkaar te houden?

ik denk dat ik verkeerd zit te denken en dat ik het principe niet begrijp.

nou je moet elke rij moet je sowieso een keer creeëren. als je nou 3 janssen hebt, waarbij een bij club a, een bij club b, en een bij club c speelt, zijn er daar speciale query's voor. je kunt dan simpelweg oproepen 'laat alle spelers zien die jansen heten en bij club b spelen'. als dit meerdere jansen's zijn, tsja dan wordt het lastig, dan moet je bijvoorbeeld ook de voornaam erin verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan