Correcte aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Vandaag heb ik een DVD-recorder aangeschaft.
Echter door alle aansluitingen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Het aansluitschema in de handleiding klopt naar mijn idee niet, waardoor het een en ander niet functioneert.
Het systeem bestaat uit de volgende compenenten:
1) TV-Panasonic TH-37PV45(Met HDMI)
2) Digitale Decoder(zonder HDMI)
3) DVD-Recorder(Met HDMI)Panasonic DMR-EH57

Het aansluitschema is als volgt:
rlm1hj.jpg

Volgens dit schema loopt er geen antenne kabel naar de decoder. Dit kan natuurlijk nooit.

Kan ik de scart kabel laten vervallen wanneer ik de HDMI kabel gebruik? Of is het verstandiger om ook een decoder met HDMI aan te schaffen?

Klopt, dat dit niet er logisch is, de anetenne kabel moet eerst naar de decoder, dan naar de DVD recoreder en dan naar de TV.
De scart aansluiting is wel juist weergeven.
Je DVD recorder heeft zo te zien alleen een HDMI out (uitgang) een decoder met HDMI out om aan te sluiten op de DVD recorder heeft dus geen zin, want daarvoor heb je niet de juiste aansluiting.

N.b. zou zou je ook de digitale zenders op moeten kunnen nemen op kanaal AV(1 of2) op de DVD recorder, hou er alleen rekening mee dat je van te voren de juiste zender hebt gekozen op de decoder, je DVD recorder kan dit niet zelf aanpassen.
P.s. er zijn modelen die dit wel kunnen (hebben een infrarood zender ingebouwd, of als los kastje er bij) maar ik ga er maar even vanuit dat jou DVD recorder dat niet kan.

Laatst bewerkt:
Een decoder met HDMI aansluiting kan wel degelijk. Zie schema:

oi89l.jpg

Nog eventjes een toevoeging mbt HDMI.
HDMI is er natuurlijk alleen voor het upscalen van het beeld naar de TV met 1080p.

Alleen kan je zo dus geen digitaal kanaal opnemen op je DVD recorder hé.
En je decoder moet wel hdmi in en out hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan