Correcte code maar toch verkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

spree

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Heel raar probleempje. Ik ben momenteel een programma aan het schrijven, en het functioneert geheel naar behoren, maar toch krijg ik een foutmelding. Als ik dan ook maar iets verander aan de plek waar de foutmelding zit, dan functioneert het programma niet meer. Ik heb een lijst, welke geopend word vanuit een textfile bij het openen van het programma, en bij het sluiten weer wordt weggeschreven naar een textfile. Ik zal de code hier plakken, en ik druk dik waar het laden en opslaan zit, en onderstrepen waar de bug zit:

Code:
[b]Private Sub UserForm_Activate()
uwtxt = "\\Hhnfs-01\hhn\HHN_Technology\Meetcentrum\Meten\Jan-Willem\Archiveren\Productiecontrole.txt"
Open uwtxt For Input As #1
While Not EOF(1)
Line Input #1, temp
ComboBox1.AddItem temp
Wend
Close #1
End Sub[/b]

Private Sub CommandButton1_Click()

Dim StrFolder As String
StrFolder = ComboBox1.Text
Shell ("Explorer.exe \\Hhnfs-01\hhn\HHN_Technology\Meetcentrum\Meten\Productiecontrole " & StrFolder)
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
Form2.Hide
End Sub

Private Sub CommandButton3_Click()
ComboBox1.AddItem TextBox1.Text
StrFolder = TextBox1.Text
MkDir ("\\Hhnfs-01\hhn\HHN_Technology\Meetcentrum\Meten\Productiecontrole " & StrFolder)
End Sub

Private Sub CommandButton4_Click()
TextBox1.Text = ""
End Sub

[b]Private Sub UserForm_Terminate()
Open "\\Hhnfs-01\hhn\HHN_Technology\Meetcentrum\Meten\Jan-Willem\Archiveren\Productiecontrole.txt" For Output As #1
Dim x As Integer
For x = 0 To ComboBox1.ListCount
[u]Print #1, ComboBox1.List(x)[/u]
Next x
Close #1
End Sub[/b]

Laatst bewerkt:
Hoeveel is x op het moment van de fout?

Want x = ComboBox1.ListCount kan niet aangezien je op 0 begint.

(En kom je misschien in de problemen omdat het nu een Integer is? Al is dat weinig waarschijnlijk.)

Wigi

Hoeveel is x op het moment van de fout?

Want x = ComboBox1.ListCount kan niet aangezien je op 0 begint.

(En kom je misschien in de problemen omdat het nu een Integer is? Al is dat weinig waarschijnlijk.)

Wigi

X = 6
Maar het rare is dat alles gewoon werkt zoals het hoort :S Als ik het programma start laad hij gewoon de lijst van hoe hij opgeslagen zou moeten zijn die keer daarvoor.

Could not get the list property. Invalid property array.

is de foutmelding

Wigi heeft het helemaal bij het juiste eind Als je 10 items in je combox hebt dan is ComboBox1.ListCount dus 10. Je begint bij 0 te tellen, dus als je bij 10 aankomt kom je bij een index die niet bestaat - dit is namelijk de 11e entry

Oplossing is dus:
Code:
For x = 0 To ComboBox1.ListCount-1
Print #1, ComboBox1.List(x)
Next

Klopt als een bus, eigelijk ook wel logisch ^^
Hartelijk bedankt!

Dan mag de vraag nog op opgelost komen aub.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan