Corrigeren datum veld fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

spawn666

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
goeie dag iedereen,

Ik heb in me database een fout ontdekt die ik graag wil corrigeren.
Probleem is dat ik de database gemaakt heb op 2 verschillende pc's die bijde een andere indeling hadden voor datum. Gevolg is dat ik in een van mijn datum velden nu: (22-9-2006), (22-sep-2006) en ((9/22/2006) heb staan.
Dit moet eigelijk allemaal 1 indeling worden maar ik heb al meer dan 3000 records en het zou gekken werk zijn ze 1 voor 1 na te lopen. :o :o

Weet iemand een makkelijke manier om dit uniform te maken? Via een macro ofzo?

Je vraag is niet helemaal duidelijk.
Wat nog mist is de volgende informatie:
Hoe is het veld gedefinieerd in je tabel?
Zijn die drie formaten die je geeft de enige formaten waarin datums in het veld staan?
Wat voor datum formaat wil je uiteindelijk hebben?

Het zou handig zijn als je je database even post (zip, geen rar). Dan kan er gekeken worden wat er precies aan de hand is en wat voor oplossingen ervoor zijn.

veld is gefromateerd als text veld.
formulieren zou nu wel goed staan volgens mij...het gaat alleen nog maar om de records die ik moet aanpassen. :thumb: thanks voor de reactie

Zijn die drie formaten die je geeft de enige formaten waarin datums in het veld staan?
Wat voor datum formaat wil je uiteindelijk hebben?

Post de mdb even (zip, geen rar), dan is het eenvoudiger om een oplossing te zoeken.

Hij is helaas te groot om te sturen :confused:
maar ik zou het eigelijk in het formaat willen hebben : 9-12-2006
probleem zal denk ik worden dat een van de andere formaten de maand voorop staat. i.p.v. vooraan. Ik kan het niet veld herformateren naar datum/tijd veld omdat ik dan een error krijg. :confused: :confused:

Maak een nieuwe mdb.
Importeer daarin alleen de tabel met het betreffende datumveld.
Zip de nieuwe mdb en post deze. Ik kan me niet voorstellen dat hij dan nog te groot is.
Je kunt een mdb in de meeste gevallen kleiner maken door hem te comprimeren.
Dat doe je via menu Extra, database opties, herstellen en comprimeren.

Je probleem is oplosbaar, maar er zal geprogrammeerd moeten worden. dan zijn de exacte veld- en tabel-namen belangrijk. Ook is de exacte defintie van je velden belangrijk.
Vandaar dat je de mdb even moet posten, anders wordt dit een heel lang topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan