corrupt bestanden bij download

Status
Niet open voor verdere reacties.

peet001

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Gegroet,

Sinds ik ben verhuisd heb ik problemen met het downloaden van willekeurige bestanden van internet. Contact maken met internet is geen probleem, maar elk bestand wat ik download kan ik simpelweg niet openen....of corrupt/beschadigd. Bij navraag bij mijn provider (Tiscali) was er niets mis met het adsl signaal. Waar kan het aan liggen! Ik heb het zowel draadloos als direct op de modem geprobeerd.

Wat gegevens:

vista home (nieuwe computer)
zyxel 2602HW modem
Sitecom 300N USB adapter (draadloos)
Tiscali T6+telefonie

Inmiddels heb ik via de monitor van de USB adapter het volgende gezien:

de verhouding frames received with CRC error en frames received succesfully zit rond de 1:2. Dit lijkt me erg veel.

Dus mijn vraag heeft iemand hier ook ervaring mee en nog belangrijker hoe kan dit weer normaal werken?

Alvast bedankt!

Hoever staat de router/modem van het punt dat de telefoonkabel het pand in komt? (ook wel het ISRA punt genoemd).

Is die afstand groot, en is ook nog eens de afstand naar de wijkcentrale behoorlijk, dan kun je problemen krijgen zoals jij beschrijft.

Mogelijke oplossingen van je probleem:
1. Kijk de ADSL splitter na, koop anders alvaste even een nieuwe en test daarmee. Kies wel de juiste soort splitter: Er zijn verschillende soorten splitters voor resp. ISDN en analoge telefoon.
2. Sluit de ADSL splitter zo kort mogelijk aan bij het ISRA punt en/of sluit de Zyxel met een zo kort mogelijke telefoonkabel vanaf de splitter aan (bijv. de Zyxel in de meterkast onderbrengen en een korte telefoonkabel nemen/kopen om de Zyxel te verbinden met de splitter).
Kort gesteld: Maak de totale kabbellengte vanaf het ISRA punt naar je Zyxel zo kort mogelijk.

Dit dus allemaal om zaken mee uit te proberen om de oorzaak te kunnen vinden van je probleem.

Succes,

Tijs.

helaas

Tijs,

Bedankt voor je reactie!. Helaas heeft het niets opgeleverd. Ik heb de modem met een zo kort mogelijke draad verbonden, maar dat levert geen verbetering op.

Wat betreft de afstand naar de wijkcentrale = circa 2 km. Is dit ver?

Hopelijk heb jij of iemand anders nog meer opties om naar te kijken.

Groet,
Peter

2 km is niet ver. Vanaf zo'n 4 km kan het problematisch worden, vooral bij ADSL over ISDN.

Tijs.

Overigens is nog steeds niet uit te sluiten dat de splitter niet goed functioneert.
Gelukkig kosten die geen waanzinnig hoog bedrag. :)

Je zou eens kunnen kijken of het probleem verholpen is met een andere splitter.

Tijs.

Splitter

Ik heb in principe geen splitter nodig aangezien ik telefonie +adsl heb. Daarom heb ik het direct op de modem staan zonder splitter. Overigens heb ik het inmiddels wel al een keer met een andere splitter geprobeerd.....helaas niet geholpen.

Trouwens valt de laatste tijd ook op dat wbsites niet goed worden weergegeven. delen van teksten of plaatjes worden vervangen door codes ed. Als ik vervolgens op refresh druk wordt de pagina weer juist gezet.

Ik ga verder zoeken naar een oplossing.....

Wat ik zou doen is het aansluiten van de originele bijgeleverde router/modem van de internet-provider. Dan kijken of het probleem er nog steeds is. Indien ja, dan mag je (ook gegeven het 'vooronderzoek') er toch vanuit gaan dat er iets op het ADSL netwerk van de provider niet deugt.
Laat hun dan een lijnmeting aanvragen. Hopelijk komt daar dan wat uit (ook die opgemerkte CRC-errors vermelden, dat kan ook gemeten worden dan).

Succes,

Tijs.

"opgelost"

Mijn adsl doet het weer zonder problemen. Ik heb nog eenmaal de modem direct op de computer aangelosten. En deze werkt nu wel normaal. Probleem zit op een of andere manier toch in het draadloze netwerk.

Ik ben in iedergeval weer blij dat mijn adsl het weer doet. Echter vind ik het jammer dat het blijkbaar niet draadloos werkt....

(Tijs in iedergeval bedankt voor je hulp)

Groet,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan