corrupt S.M.A.R.T. ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henpaden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2004
Berichten
1
Verschillende S.M.A.R.T. softwareprogrammaatjes geven aan dat alléén de staat van de reallocated sector count slecht is. Ik krijg in die programmaatjes zelfs de waarschuwing dat ik maar héél snel back-ups moet maken omdat ieder moment de harde schijf kan begeven!

Het punt is het volgende:
Ik heb software bij de officiele Maxtor site gedownload, Powermax, waarmee je gegevens en de staat van de HD kan controleren. Dit gaat via DOS met een diskette tijdens het booten.
Dit programma FELICITEERD mij omdat er géén fouten gevonden kunnen worden na de langdurige uitgebreide controle!!
Als ik kies voor de andere optie, een snelle korte check, dan word er een soort waarschuwwing aangegeven wanneer de S.M.A.R.T. gecontroleerd word en krijg ik het advies de uitgebreide controle te doen.

Mijn schijf is een Maxtor Diamond plus, van nog geen jaar oud, die ook nooit warm word omdat ik er een fan op heb gericht en die het verder gewoon prima doet.

Zou een S.M.A.R.T. chippie in de war zijn...???
 
De schijf is nog geen jaar oud, ik denk dat je niet teveel moet gaan prutsen maar teruggaan met de schijf en melden dat je een SMART-error krijgt. Maak gebruik van de garantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan