Corrupte bestanden in een map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meekhee21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik had onlangs mijn computer weggebracht om te laten fixen. Het ging hierbij om mijn interne hardeschijf.

Bij elk opstartbeurt deed hij namelijk een schijfcontrole uitvoeren (bij drie partities). Uiteindelijk bleef de computer continue vastlopen bij partitie schijf GL.
Gelukkig heeft de computerwinkel het gedeeltelijk kunnen fixen waardoor ik nog altijd toegang heb op twee van de totaal drie partities op die hardeschijf.

Nou komt mijn probleem. In GL staan alleen maar fotos (idd.. vakantie fotos etc etc. en ja ik heb mijn lesje geleerd hier. Ik brand nu gewoon in de toekomst al mijn fotos op cd!), en in een bepaalde fotomap zat dus een corrupte fotobestand(en). En doordat ik corrupte fotobestanden heb opgeslagen zaten er ook harstikke veel virussen op GL (geen flauw idee hoe dat precies in elkaar zit).

De medewerkers van die computerwinkel vertelde mij dat je gewoon totaal geen toegang hebt op die map. Je kan de naam niet wijzigen en als je probeert erin te komen, dat de computer dan automatisch weer vastloopt.

Wat kan ik nou nu het beste doen of eventueel gewoon proberen (al zou ik maar 1 of 2 mappen veilig kunnen overkopieren, dan ben ik al harstikke blij!). Ik heb nog wel garantie op mijn schijf, maar ik weet niet of dit probleem daaronder valt..

please help if possible

Kun je wat meer Info geven

Wat is je besturingssysteem en wat is het schijf format (FAT32 of NTFS). Zelf denk ik dat laatste. Helaas heeft dit niets te maken met de garantie van je harde schijf, want die zal wel goed zijn.

Het is inderdaad zo dat foto's verborgen virussen kunnen bevatten, alleen branden op CD helpt niet. Dat komt doordat zodra jij hem (die foto) opent dat virus zijn kans schoon ziet.

Het enige dat helpt is de gratis versie van AVG 8 er op zetten. Die zal zodra jij de foto probeert te openen roepen : "Niet doen" Die waarschuwing niet negeren hoor. Hoe graag je hem ook zou willen zien.

Succes.:thumb:

Laatst bewerkt:
Sorry, ik ben op vakantie geweest, vandaar nogal een late reactie.

De mensen van de computerzaak hebben via een speciaal ingewikkeld programma (via ms-dos) al mijn bestanden weten over te kopieren. Ben gelukkig dus niks kwijtgeraakt. Ik weet helaas de naam niet van het programma, maar het is dus mogelijk om al je bestanden te redden :)

Echter doe ik toch iets fout, mijn computer liep alsmaar vast bij het laadscherm (windows xp logo + laadbalk). Het scherm was dan zwart en laadde verder niet meer door.
Het lag heelaas weer aan de partitie GL. Ik heb op advies van Eric AVG op mijn computer gezet en ook meteen de fotomappen gescanned, gelukkig virusvrij. Echter heeft AVG het neit weten te voorkomen dat ik (blijkbaar) weer een corrupt foto-bestand op GL schijf hebt overgekopieerd.
Heb de partitie GL verwijderd via windows xp cd en mijn computer start gewoon weer normaal op.

Na het 1e incident scan ik al mijn fotobestanden eerst voordat ik ze op mijn GL partitie zet. Toch blijkt dit niet te werken.

Bestaan er nog andere methodes/opties die ik kan toepassen om dit te voorkomen?

[EDIT]
Volgens mij heeft mijn interne schijf gewoon kuren. Ik dacht dat het aan partitie GL lag. Had net opnieuw opgestart, toen gaf windows meteen een error aan met de andere partities. Deze partities worden nu ook niet meer weergegeven bij Deze Computer.

Zal het dan eerder echt aan de schijf hebben gelegen inplaats van mogelijke corrupte foto-bestanden? :S

Laatst bewerkt:
Voordat je de schijf de schuld geeft

Het probleem kan ook een geheugen probleem zijn hoor.

Wat zegt Everest Home over de smart status van je schijf, als die OK is kun je beter eerst verder zoeken.

Download MemTest brand het op een CD (let op die cd is niet leesbaar, maar boot wel)
Er is ook een floppen versie.

Wel een tijdje laten lopen hoor. (Ik laat hem meestal 's-nachts draaien)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan