corrupte partitie

• Onderwerp starter Onderwerp starter PVDS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PVDS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Hallo,

Een tijd geleden heb ik XP pro opnieuw geïnstalleerd. Eerder al heb ik partities aangemaakt met Partition Magic. (200 GB verdeeld over C,D,E en F) Het was volgens mij dus gewoon even een kwestie van XP opnieuw op de C partitie zetten. Niet dus, gevolg: Mijn F partititie bleek 'corrupted' en niet toegankelijk. Ook niet in Partition Magic en ook Fdisk herkent m niet. Balen want er staat veel en voor mij belangrijke info op. Het is me gelukt om via NTFS for Dos, dus in Dos bij de bestanden te komen. De info is dus niet verloren. Echter op NTFS for Dos is het command X-copy niet geldig en ook alle andere multicopy mogelijkheden (*.*) werken niet zodat ik file voor file zou kunnen copiëren naar een werkende partitie. Dat werkt wel maar dat is onbegonnen (veel te veel) werk. Het moet makkelijker kunnen. Weten jullie hoe? Het beste zou zijn als jullie een manier weten om F weer te kunnen openen in XP...alvast bedankt

Heb je chkdsk al geprobeerd te draaien? Wat geeft het schijfbeheer van XP aan? Waarom kan partition magic er niets mee aan?

Partition Magic kan de partitie ook niet lezen, error zegtie. Schijfbeheer geeft aan 'local Disk', bestandsindeling 'RAW'. er op klikken geeft aan dat de dick corrupted is en inaccessable. Zou een oplossing kunnen zijn de partitie een andere letter toe te kennen (bijvoorbeeld in Dos?, is dat mogelijk?) CHKDSK slaat m over zag ik.

RAW bestanden worden toegepast bij digitale fotografie wat voor data staat er, zeer vreemd dat het RAW is dan moet je er foto's op hebben geslagen.

INFORMATIE over RAW

Laatst bewerkt:
RAW was hier geen bestandsextentie maar een bestands indeling (zoals bijvoorbeeld FAT of NTFS). Er staat veel muziek (ben muzikant) om af te mixen op de partitie en plugins enzo.

Ik zie net op dat linkje van jou dat jij dat ook bedoelde dus ...vreemd inderdaad!

Hoe heb je die bestands indeling er opgekregen?
Heb je daar een programma voor geinstalleerd gehad dan zou je deze misschien kunnen gebruiken om de bestanden te openen.

Laatst bewerkt:
Die bestandsindeling heb ik er niet op gekregen. Het enige wat ik gedaan heb is XP over de ouwe versie heen installeren op C. Daarna dus de problemen met F dusss. Misschien moet ik XP nog maar eens installeren en dan helemaal overnieuw......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan