Corsair Dominator GT werkt niet aan 1866mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk moederbord heb je?
En heb je de laatste BIOS versie erop staan?

EVGA nVidia nForce 790i Ultra SLI (Met laatste bios versie)
en
Intel Quad-Core Extreme 3ghz.

Quote uit een review

The SLI-Ready support - which is known as EPP2.0 for DDR3 memory - offers one-click DDR3 memory speeds of 1,600MHz, 1,800MHz and 2,000MHz.

Enthusiast-oriented partners such as Corsair have compliant memory shipping right now. However, the two black-coloured slots need to be used when running memory above 1,801MHz. In effect, all four DIMM slots can be populated for, say, DDR3-1800, but anything higher is limited to just two. The 'problem' of high-speed DIMM population rests with the chipset and not the modules.

Bron:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=12308&page=3

Bekent probleem met Corsair (niet stabiel boven de 1800Mhx met meer als 2 balkjes)

CPU = Intel QX9650

En met alle settings goed gezet bedoel je?
Draai je op standaard voltages?
Voltage (als ik de Corsair webpagina bekijk) zou je vast kunnen zetten op 1.65V voor het geheugen.

Apart trouwens dat Salland een kit verkoopt die niet bij corsiar is vermeld op de webpagina:
http://www.corsair.com/products/dominatorgt/default.aspx

EDIT:
Dat verklaart ook al een hoop.

Laatst bewerkt:
@mukkel

Waarschijnlijk heeft een BIOS update dat al gefixed en zelfs nog, niet stabiel werken is niet gelijk aan niet kunnen starten.
Toch bedankt :)

@maniac2003

Op die link ziet het eruit alsof er alleen maar triple channel ram opstaat, misschien verkoopt salland nog de goede dual channel ;)

-Ik zag net op de website: http://www.evga.com/articles/389.asp
bij ddr3 supported staat er: "Memory Support DDR3 1066/1333/1600/2000 MHz "
Ik zie geen 1800 staan, aangezien ik ook een extra fan erbij heb gekregen, moet ik misschien eens kijken naar de voltage en dan op 2000mhz zetten?

Waarschijnlijk heeft een BIOS update dat al gefixed en zelfs nog, niet stabiel werken is niet gelijk aan niet kunnen starten.
Toch bedankt :)

Waarschijnlijk niet, anders had het wel gewerkt ;)

Kun je met 1 of 2 balkjes wel op 1866 draaien? (in de zwarte sloten)

Draait het totaal wel op 1600?

Laatst bewerkt:
Er is echt iets heel raars gebeurd nu.
Ik heb mijn ram settings goed gezet (voltage enzo stond inderdaad verkeerd). Eerst op 1866, maar dan werd hij automatisch weer gereset. Dan op 1800. Dan begon het. Heel erg traag begon mijn PC te starten. Uiteindelijk kwam hij bij Windows booting, maar dat van "Windows Starting" van Windows 7 was opeens dat oude balkje van Windows Vista. Heb BIOS gereset en alles werkte weer. Dan eens mijn ram op 1600 mhz gezet. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk gestart aan 1600 mhz. Nu zat ik op mijn Windows 7 maar alle visuele dingen gingen heel traag en ik kon geen Aero skin aanzetten. Heb dan nVidia drivers opnieuw geïnstalleerd en dan ging dat weer. Nu stond er dat mijn Kaspersky niet aan stond, ik starte het, en hij zei dat ik mijn PC datum moest goedzetten. Ik kijk en zie staan: 2003?! eerst was dat normaal, dan dat goed gezet. Dan keek ik naar mijn programma's, zag dat Kaspersky en Winrar verdwenen zijn. Terwijl ze wel bij Program Files staan. Wat is dit allemaal, alstublieft, help me!

Misschien is je biosbatterij leeg. (knoop batterij op je moederbord)
Probeer anders even een hardware reset.

stekker uit je pc.
Knoopbatterij loshalen van moederbord
10 min wachten
Batterij terug en pc starten.

Er is echt iets heel raars gebeurd nu.
Ik heb mijn ram settings goed gezet (voltage enzo stond inderdaad verkeerd). Eerst op 1866, maar dan werd hij automatisch weer gereset. Dan op 1800. Dan begon het. Heel erg traag begon mijn PC te starten. Uiteindelijk kwam hij bij Windows booting, maar dat van "Windows Starting" van Windows 7 was opeens dat oude balkje van Windows Vista. Heb BIOS gereset en alles werkte weer. Dan eens mijn ram op 1600 mhz gezet. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk gestart aan 1600 mhz. Nu zat ik op mijn Windows 7 maar alle visuele dingen gingen heel traag en ik kon geen Aero skin aanzetten. Heb dan nVidia drivers opnieuw geïnstalleerd en dan ging dat weer. Nu stond er dat mijn Kaspersky niet aan stond, ik starte het, en hij zei dat ik mijn PC datum moest goedzetten. Ik kijk en zie staan: 2003?! eerst was dat normaal, dan dat goed gezet. Dan keek ik naar mijn programma's, zag dat Kaspersky en Winrar verdwenen zijn. Terwijl ze wel bij Program Files staan. Wat is dit allemaal, alstublieft, help me!

Misschien is je biosbatterij leeg. (knoop batterij op je moederbord)
Probeer anders even een hardware reset.

stekker uit je pc.
Knoopbatterij loshalen van moederbord
10 min wachten
Batterij terug en pc starten.

Dat moest ik al doen bij BIOS update, heb nog eens de nieuwste versie afgehaald.
Alles is hetzelfde erna alleen staan settings op default en werkt het.
Heb ondertussen alle programma's op mijn PC ge-her-installeerd en dan werken ze weer.
Raar, veel werk, eng. Maar nu werkt het.
Nog altijd maar aan 1600mhz maar liever dat dan al mijn programma's opnieuw kwijt zijn :'(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan