Corsair H80i hoge temps?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hezzar

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Hallo,

Ik heb gisteren de H80i gemonteerd. Maar ik vind de temps vrij hoog.
40 graden idle en na een minuutje prime 95 al 70 graden.
Tijdens het installeren merkte ik dat er wat speling zat tussen de backplate en moederbord nadat ik die afstands schroeven had vast gedraaid.
Maar na het plaatsen van het koelblok met bracket leek het toch aardig stevig te zitten.
Op google zijn er meer mensen met een loose backplate en mensen zeggen om rubbertjes te plaatsen.
Maar zou dit mijn hoge temps kunnen verklaren?

Mvg,

Jeroen

Hoi Jeroen,

Je moet idd wél die rubbertjes gebruiken anders beschadig je het moederboard.
En je moet je er van verzekeren dat vóórdat je de koeler erop monteerd, dat de backplate gewoon speling vrij gemonteerd zit!!
Ik zag op een filmpje op youtube dat als de backplate erin zit dat de pootjes van die backplate een heel klein beetje uitsteken(04.02) naar de bovenkant van het moederboard(waar je de spacers in draait), daar zijn ook die rubbertjes voor.
Gewoon goed aandraaien, vast is vast.
Daarna de koeler erop monteren en even voelen of er geen speling in zit.
Als je stap voor stap jezelf ervan overtuigd dat het vast zit, kan er niks misgaan.

En wat de temp. betreft, hangt ook van het type processor af, maar lijkt me aan de hoge kant ja.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Corsair zegt dat die speling gewoon normaal is, omdat ik een wat dunner type moederbord heb. (P67A-GD65).
En als het koelblok geinstalleerd zou zijn, je daar geen last meer van hebt. Dat is ook wel zo. Alles zit goed strak.
Maar mensen die dus ook een beetje speling hadden tussen die afstandsschroeven zijn zelf op het idee gekomen om rubbertjes te plaatsen en behaalden daarmee betere resultaten.
Corsair zelf raadt het niet aan en levert ook helemaal geen rubbertjes mee o.i.d.
Ik had hiervoor een H40 en had vele betere temps dan deze koeler. (28 graden idle en 60 load @ 2600K) Met deze koeler mag je dus hopelijk wat beters verwachten.
Ik ga vanavond toch maar weer even alles opnieuw monteren met nieuwe koelpasta en van die rubbertjes en dan hoop ik dat het beter is.

Mvg Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan