COS Blackops stottert na upgrade videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielsan1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Hoi,

Heb sinds kort mijn oude videokaart (Nvidia 9800 GT - 512mb) vervangen door de HD 6770 (1gb) omdat de oude was overleden.

Met de oude videokaart kon ik COD Blackops zonder problemen spelen op 1920x 1080 en 4xAA zowel SP als online.

Overige specificaties van mijn systeem zijn: Intel Core2Duo (E8400 - 3,0Ghz), 4096mb RAM (DDR2 -800 mhz), Win7-32 bit, PSU 350W

Heb complete systeem geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd om eventuele problemen met oude drivers van Nvidia te voorkomen. Via AMD site de laatste drivers voor mijn videokaart gehaald en COD Blackops opnieuw geïnstalleerd en alle updates via steam binnengehaald. Nu bij het spelen (in SP) krijg ik met dezelfde graphics instellingen (als bij mijn vorige videokaart) een enorm schokkend beeld. Dit schokkende beeld doet zich zowel voor tijdens de game als tijdens videos tussen levels door.

Dacht eerst dat het mijn voeding was, maar heb diverse hardware losgekoppeld (HDD, CD/RW etc), maar dan blijf ik dezelfde problemen ondervinden, dus lijkt me dat niet het probleem.
Heb ook geprobeerd om game als Grand Theft Auto IV te spelen. Dit gaat probleemloos op 1920x1080 (wat voorheen niet kon).

Wat kan het probleem zijn / wat zie ik over het hoofd?

Als je de settings flink terug schroeft gaat het dan wel vloeiend of blijft het een probleem? zet in ieder geval AA eens uit. een aantal oude engines gingen daar niet goed mee om. Het kan nog steeds een driver probleem zijn, maar volgens mij moet de kaart an sich het spel probleemloos moeten kunnen draaien.

Wanneer ik de resolutie verlaag naar bv. 1280 dan loopt het spel weer een stuk vloeiender. Het vreemde is dat ik juist bij een spel als GTA IV wel op 1920x1080 vloeiend kan spelen wat met de vorige kaart niet ging.

Het uitzetten van de AA heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik vanavond even doen. Daar vorige kaart paar jaartjes ouder is dan huidige kaart zou het engine probleem ook moeten hebben gespeeld bij de oude of zie ik dat verkeerd?

Voor wat betreft de driver heb ik de laatste van de AMD site gepakt (apr-12). Nu is het een HD 6770 van ASUS, waarbij de laatste driver op de ASUS-site uit 2011 is. Neem aan dat ik dan alsnog AMD versie moet hebben?

Toch 'hoop' ik eigenlijk dat het probleem in mijn voeding zit. Als ik lees hoeveel de HD 6770 verbruikt is 108W en bij piek 146W. Op de 12v rail zou deze dan 9A / 12A verbruiken. Nu is mijn voeding al paar jaartjes oud (Bestec / max. output 300-350W), met een 12V-rail met een max van 16A. Waarschijnlijk is efficiency van voeding niet zo heel best, maar de 9800GT zat rond dezelfde waarden (105W max.) dus zou hij het (net) aan moeten kunnen.

Het is redelijk onwaarschijnlijk dat het de voeding is. GTA is veel zwaarder en die zou dan zeker een probleem moeten veroorzaken. Je kunt altijd een benchmark tool proberen om echt het maximum uit je kaart te trekken.

De oude kaart pakt waarschijnlijk een heel ander rendering pad. Ik neem aan dat je nu COD speelt in DX10 mode, de oude kaart had een oude versie van DX9.

Overigens zijn er enorm veel mensen die performance problemen hadden met COD-BO zonder duidelijke redenen.

misschien is het je internet?

Open de console in-game met ~ en typ in /drawlagometer 1.

Als je op het onderste balkje in het groen schokken ziet, is het iets met je instelling of je grafische kaart,
als het het gele balkje is, is het je internet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan