Could not find installable ISAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

Ik probeer een Acces 2010 (accdb) te lezen in C#, maar zodra ik het bestand wil openen krijg ik de error 'Could not find installable ISAM'. Ik heb al gezocht, en dit blijkt te komen doordat Jet engine is beschadigt. Ik heb al bij de support van Microsoft gekeken, die zeiden dat ik (om te beginnen) op zoek moest gaan naar msjet40.dll. Dit bestand bevind zich niet op mijn computer. Op een andere website stond dat dit komt door een beschadiging van Jet in het register, maar er was zelfs niets te vinden van Jet in het register. Het lijkt wel of deze niet op mijn computer staat... En ik vind nergens een 'installer' voor MS Jet 4.0. Kan er iemand mij helpen?

Code:
Myconnection = new OleDbConnection(@"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\emmaus_facturen.mdb;Extended Properties=""Acces 8.0;HDR=YES;""");
            Myconnection.Open();

Omdat relevante informatie ontbreekt (bijv. welk besturingssysteem je draait) raad ik de volgende zoek-link aan: link

Wellicht (afhankelijk van je besturingssysteem) is relevant deze link, waarbij ik aanteken dat er voor Windows Server 2003 ook een 64-bits versie bestaat (hier).
Verder is deze link relevant, lijkt me.

Ik vrees dat ik in ieder geval niet méér tips voor je heb dan zoals nu gegeven. Hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mijn excuses. Ik draai Windows 7 64-bit.

Ik lees bij een van die links dat Jet niet draait onder 64-bit, en dat de 'target cpu' optie moet veranderd worden naar x86. Helaas, ik heb geen 'compile' tab staan bij mijn Project Properties. Ik gebruik C# .NET 2010. Staat deze optie ergens anders of zie ik iets over het hoofd?

groetjes,
murdoch201

[...]Verder is deze link relevant, lijkt me.[...]

Vergeet niet om die ene link ook aan te klikken. Misschien is het probleem wel op te lossen. Anders zul je wellicht een andere manier van verbinden moeten gebruiken, bijv. ODBC.

Tijs.

Helaas, het artikel beschrijft niets voor Vista of 7 64-bit. Ik durf ook niet die oude x86 troep te downloaden.

Odbc dan. Maar als ik een voorbeeld van een connection string zoek, vind ik er enkel voor MySQL..

Zo een paar suggesties:
deze link (als je een DSN ervoor maakt)
of
deze link (als je geen DSN ervoor maakt)

Hopelijk helpt dat wat.

Tijs.

Helaas, geen van beiden werkt. Het gaat hier om een *.accdb (of *.mdb, die probeer ik ook telkens)
Van DSN weet ik niets af, het is een simpele database. Dus zonder DSN ervoor:

Code:
ERROR [IM006] [Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] SQLSetConnectAttr van het stuurprogramma is mislukt
ERROR [01S00] [Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma]Ongeldig kenmerk van de verbindingsreeks "Dbq
ERROR [01S00] [Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma]Ongeldig kenmerk van de verbindingsreeks "Dbq

Code:

Code:
 Myconnection = new OdbcConnection(@"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};""Dbq=c:\\emmaus_facturen.mdb;Uid=;Pwd=;");

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met met de 2x '\' die je gebruikt de mist in gaat. Lijkt mij dat het Dbq=C:\emmaus_facturen.mdb moet zijn, niet Dbq=C:\\emaus_facturen.mdb
Zie hier

Tijs.

Mijn excuses, dat dient inderdaad voor / en niet voor \. Helaas komt dezelfde error weer tevoorschijn.

Vraag opgelost na wat experimenteren:

Er moesten wel degelijk twee \ staan. Alleen de @ in het begin moest weg. Dit is mijn code:

Code:
Myconnection = new OdbcConnection("Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=C:\\emmaus_facturen.mdb;Uid=Admin;Pwd=;");

Natuurlijk vond ik vlak daarna een voorbeeld in C# van een ODBC Accessconnectie:
link, item 2. in "Voorbeelden van verbindings teken reeksen"
En inderdaad, er hoort geen @ teken in maar wel dubbele '\'-tekens in bestands-paden.

Mooi dat het gelukt is. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan