Couldn't Connect To Domain Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Massaslayer

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Beste;

Ik moet voor school een netwerk aanmaken.
Ik heb windows server 2008 virtueel geinstalleerd , een active directory aangemaakt,

In windows server heb ik bij Internet Protocol (TCP/IP) Properties:
Use the following IP adress aangevingt en volgende opgegeven:
- IP adress: 192.168.1.2
- subnetmask: 255.255.255.0
- Default gateway: 192.168.1.1
Preferred DNS server: 192.168.1.1
Alternate DNS server: 192.168.1.2

Het domain bij deze heeft de naam VINCENT

Nu komt het...
Ik moet nu bepaalde handelingen testen;
Daarvoor heb ik, omdat ik maar 1 pc thuis heb, Virtual pc in windows server 2008 geinstalleerd en daar een virtuele winXPpro opgezet.

Nu moet ik deze gekoppeld krijgen aan het domein.

In windowsXPpro "virtueel" heb ik bij Internet Protocol (TCP/IP) Properties:
Use the following IP adress aangevingt en volgende opgegeven:
- IP adress: 192.168.1.3
- subnetmask: 255.255.255.000
- Default gateway: 192.168.1.1
Preferred DNS server: 192.168.1.1
Alternate DNS server: 192.168.1.2

En het grote probleem komt nu aan bod:

Om de virtuele pc aan het netwerk te koppelen moet ik rechtsklikken op "My Computer" en het tabblad "Computer Name" selecteren. Daar kies ik voor "change" bij "rename this computer or join a domain.
Ik vink Domain aan en geef de naam van het domein op: birm.local, en klik op ok.

Dit is de boodschap die ik dan krijg:

"" A domain controller for the domain birm.local could not be contacted.
Ensure that the dmain name is typed correctly (deze is correct getyped).
Is the name correct, click Details for troubleshooting information.
Details:
Note: This information is intended for a network administrator (toekomstige ik). If you are not your network's administrator, notify the administrator that recieved this information, which has been recorded in de file C:/WINDOWS/debug/dcdiag.txt

The following error occurred when DNS was queried for the service location(SRV) resource record used to locate a domain controller for domain birm.local.

The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

Common causes of this error include the following:
- the DNS SRV record is not registred in DNS.
- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:

Hoe los ik dat op???

mvg Vincent

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat cmd /k ping -t 192.168.1.2 en cmd /k ping -t 192.168.1.1 vanaf het 'werkstation' verder geen problemen oplevert (er dus contact kan worden gemaakt met zowel de Domain Controller als de router).

Wijze les: Altijd éérst de Domain Controller die de DNS voor het domein draait aangeven, en dan pas alternatieven, zoals het ip-adres van de router.

Dit geldt zowel op de werkstations als op de server zelf.

Verder zal de Client voor Microsoft netwerken geïnstalleerd en geactiveerd moeten staan op het werkstation én de Firewall op het werkstation moet verbindingen door die Client moeten toestaan.

Succes,

Tijs.

Ik neem aan dat cmd /k ping -t 192.168.1.2 en cmd /k ping -t 192.168.1.1 vanaf het 'werkstation' verder geen problemen oplevert (er dus contact kan worden gemaakt met zowel de Domain Controller als de router).

Wijze les: Altijd éérst de Domain Controller die de DNS voor het domein draait aangeven, en dan pas alternatieven, zoals het ip-adres van de router.

Dit geldt zowel op de werkstations als op de server zelf.

Verder zal de Client voor Microsoft netwerken geïnstalleerd en geactiveerd moeten staan op het werkstation én de Firewall op het werkstation moet verbindingen door die Client moeten toestaan.

Succes,

Tijs.

Altijd éérst de Domain Controller die de DNS voor het domein draait aangeven wat bedoel je hier mee? als je bedoelt dat eerst installeren, dan vraagt die altyd voor dat je die installeerd om een static ip te installeren. x

Wat mij opvalt:

Je geeft aan dat het domein VINCENT heet en je wilt je pc aankoppelen op domain birm.local.

Wat gebeurt er als je het werkstation lid maakt van domain VINCENT?

Wat mij opvalt:

Je geeft aan dat het domein VINCENT heet en je wilt je pc aankoppelen op domain birm.local.

Wat gebeurt er als je het werkstation lid maakt van domain VINCENT?

het moet vincent zijn ik heb die vraag gwn gekopieerd en aangepast aan het domein vincent sorry dat heb ik vergeten te vervangen

Altijd éérst de Domain Controller die de DNS voor het domein draait aangeven wat bedoel je hier mee? als je bedoelt dat eerst installeren, dan vraagt die altyd voor dat je die installeerd om een static ip te installeren. x

Je hebt nu je router als primaire DNS server aangegeven voor zowel de server als het werkstation. Dat moet dus anders:
1e (preferred) DNS server je Domain Controller: 192.168.1.2
2e (alternative) DNS server je router: 192.168.1.1

Succes,

Tijs.

Je hebt nu je router als primaire DNS server aangegeven voor zowel de server als het werkstation. Dat moet dus anders:
1e (preferred) DNS server je Domain Controller: 192.168.1.2
2e (alternative) DNS server je router: 192.168.1.1

Succes,

Tijs.

Vraagje, zou het kunnen dat wireless network voor problemen zorgt tijdens het configueren?

Groeten,
Vincent

PS: want op school heb ik juist het zelfde gedaan maar dan met 2003 server en geen enkel probleem.

Draadloos netwerk heeft geen relatie met de problemen, tenzij het draadloze netwerk niet stabiel zou zijn.
Is het draadloze netwerk stabiel, dan is het vergelijkbaar met een bedrade verbinding (wel iets langzamer dan bedraad natuurlijk).

Overigens zou ik een Domain controller altijd bedraad aansluiten; werkstations kunnen/mogen dan evt. draadloos verbinden.

Tijs.

Ik ben overgeschakeld naar 2003 server, hier doet het probleem zich niet voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan