"Could'nt open drive multi(0)disk(0)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik wil XPpro instaleren. De schijf is gepartitioneert, geformateerd en opgestart van cd. Het normale instalatieproces wordt doorlopen tot de volgende foutmeldin verschijnt: "Could'nt open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition (1) NTLDR kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition (1) niet openen."

Win 98 instaleren gaat wel en het rare is dat eerst XPmedia centre wel draaide, maar dat is er later weer afgehaald wegens geen meerwaarde omdat de gebruiker hier toch niets mee doet.

Wat doen we fout, of wat doet de pc fout.

Is het toevallig een SATA harde schijf? Dan een floppy met sata drivers bij de hand houden en op F6 rammen als hier tijdens de installatie van WinXp om wordt gevraagd.

Win 98 instaleren gaat wel en het rare is dat eerst XPmedia centre wel draaide, maar dat is er later weer afgehaald wegens geen meerwaarde omdat de gebruiker hier toch niets mee doet.

Heb je dit probleem na dat je XPmedia centre er af hebt gehaald?

Start dan even op met een win98 opstartdisk en doe eens fdisk/mbr en probeer dan eens opnieuw.
Je MBR is vermoedelijk corrupt.

Laatst bewerkt:
Helaas, geen effect. In een eerder stadium al fix mbr gedaan. Win m98 lijkt me de enige optie.

Nog eens formateren en fdisk proberen voor de zekerheid.

eveneens geen effect. Win 98, 't gebeurt niet vaak dat ik me verslagen geef :confused:

Probeer eens de bios op 'fail safe' te zetten en kijk of het dan wel lukt.

O ja, ook nog een mogelijkheid. De harddisk zit niet aangesloten op de primairy IDE controller, het zou voor XP niet uit moeten maken, maar toch kan dit de foutmelding veroorzaken. En controleer gelijk of de drive 'gejumperd' is als master en aangesloten is op een c/s kabel op de slave connector.

Laatst bewerkt:
Dat master/slave verhaal klopt inderdaad. De hdd is slave, maar aangezien Xp MC in een eerder stadium probleemloos werkte zoek ik de fout hier niet. Overigens draait Win98 inmiddels volop op de betreffende machine, de hdd nog steeds als slave.

Wazig

Zou ik het probleem kunnen omzeilen door 2 partities aan te maken en Win Xp op D: te instaleren? Aan de foutmelding te zien is "Partition (1) " het probleem.................... :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan