Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een access query. Voor vrijwillgerswerk maak ik een database met leden en taken. Deze moeten in een soort query gecontroleerd kunnen worden. Hiervoor heb ik de volgende query opgesteld;
SELECT Taken2.Taak, Count(tbl_medewerkers.Taak) AS AantalVanTaak, Taken2.Required
FROM tbl_medewerkers AS tbl_medewerkers_1, Taken2 INNER JOIN tbl_medewerkers ON Taken2.Id = tbl_medewerkers.Taak.Value
GROUP BY Taken2.Taak, Taken2.Required
ORDER BY Taken2.Taak DESC;
Ik heb hierover 3 vragen:
1. De query telt het aantal mensen dat er per taak is ingezet. Echter laat hij mij alleen maar de taken zien in de query waarbij de uitkomst >0 is. Dit is niet wenselijk. Ik moet ook de taken zien die nog niet ingedeeld zijn. Is er een eenvoudige manier om dit in te richten?
2. Ik zie nu het aantal mensen dat op een taak is ingezet, maar is het met Access ook mogelijk inzichtelijk te maken wie er zich op deze taak hebben ingeschreven? door een drop down/uitklapfunctie of iets dergelijks?
3. in de derde rij heb ik nog een getal staan wat het aantal noodzakelijke mensen is voor die betreffende taak. Is het ook net als in Excel mogelijk om hier een vergelijk te doen of het groter of kleiner is dan de daarwerkelijke count? en dan een melding/kleur te geven?
Ik ben een beginner met Access vandaar al deze vragen, maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Punt 1 is overigens het belangrijkste van allemaal.
Als meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Gr. Gerco
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een access query. Voor vrijwillgerswerk maak ik een database met leden en taken. Deze moeten in een soort query gecontroleerd kunnen worden. Hiervoor heb ik de volgende query opgesteld;
SELECT Taken2.Taak, Count(tbl_medewerkers.Taak) AS AantalVanTaak, Taken2.Required
FROM tbl_medewerkers AS tbl_medewerkers_1, Taken2 INNER JOIN tbl_medewerkers ON Taken2.Id = tbl_medewerkers.Taak.Value
GROUP BY Taken2.Taak, Taken2.Required
ORDER BY Taken2.Taak DESC;
Ik heb hierover 3 vragen:
1. De query telt het aantal mensen dat er per taak is ingezet. Echter laat hij mij alleen maar de taken zien in de query waarbij de uitkomst >0 is. Dit is niet wenselijk. Ik moet ook de taken zien die nog niet ingedeeld zijn. Is er een eenvoudige manier om dit in te richten?
2. Ik zie nu het aantal mensen dat op een taak is ingezet, maar is het met Access ook mogelijk inzichtelijk te maken wie er zich op deze taak hebben ingeschreven? door een drop down/uitklapfunctie of iets dergelijks?
3. in de derde rij heb ik nog een getal staan wat het aantal noodzakelijke mensen is voor die betreffende taak. Is het ook net als in Excel mogelijk om hier een vergelijk te doen of het groter of kleiner is dan de daarwerkelijke count? en dan een melding/kleur te geven?
Ik ben een beginner met Access vandaar al deze vragen, maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Punt 1 is overigens het belangrijkste van allemaal.
Als meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Gr. Gerco