• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

count up ipv down

Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
waarde collegas

ik zoek een eenvoudig bestandje om te bereken hoeveel tijd ik aan iets besteed.

Dit kan ik dan inbouwen in verschillende bestanden die ik reeds heb.

Dus telkens ik een bestand open moet de teller in minuten aangeven hoeveel tijd ik eraan besteed.

Dit kan ik dan omzetten in via de formule " =MinutenAlsDagenUren(....cel..).

waardoor ik een perfect overzicht krijg van tijdsuur.

Regelmatig zie ik iets van COUNT DOWN maar ik wil optellen. en eventueel resetten.

Kwam hiervan nog geen vb tegen op het forum.

Iemand wel?

Alvast dank

grema

waarde collegas

ik zoek een eenvoudig bestandje om te bereken hoeveel tijd ik aan iets besteed.

Dit kan ik dan inbouwen in verschillende bestanden die ik reeds heb.

Dus telkens ik een bestand open moet de teller in minuten aangeven hoeveel tijd ik eraan besteed.

Dit kan ik dan omzetten in via de formule " =MinutenAlsDagenUren(....cel..).

waardoor ik een perfect overzicht krijg van tijdsuur.

Regelmatig zie ik iets van COUNT DOWN maar ik wil optellen. en eventueel resetten.

Kwam hiervan nog geen vb tegen op het forum.

Iemand wel?

Alvast dank

grema

Beste Grema,

misschien heb je hier iets aan?

http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/timer.html

Groeten, de Belg

SlimmeBelg,

vondt intussen deze link maar heb er een probleem mee nml

De start / stop pauze en reset knop zouden via de werkset besturingselementen worden geladen . Zoja de welke vindt deze niet terug inm'n lijst .

weet jij meer ?

Grema, bij mij doet 't bestand 't prima. Heb je je macrobeveiliging niet te hoog staan?

Groet, Leo

leo,

deze macro draait bij mij ook ;

alleen probeerde ik hem in te plaatsen in een ander bestand van mij.:confused:

daar was de moeilijkheid om de knoppen te linken .

De codes heb ik overgenomen. Maar de boel draait niet .

M'n Command knoppen krijg ik niet mee. :(

Hoe doe je dit en in de Werkset Besturingssystemen weet ik niet wat je moet gebruiken.

grema

Grema, Ahhh.... bedoel je DAT! Hmmm.... Het makkelijkste is om je Forms (formulieren) werkbalk te openen. Dit doe je door met je rechtermuisknop ergens in het grijs naast je knoppenbalken te klikken. Kies dan voor eerder genoemde balk. Vervolgens moet je wat knoppen op je sheet zetten en deze verbinden aan de juiste macro.

Maar ff wat anders... WIL je echt de hele tijd de timer in beeld hebben? Je beeld wordt daar (vind ik dan) erg onrustig van omdat iedere seconde het beeld ververst moet worden om de juiste tijd te tonen. Het lijkt mij mooier om dit gewoon over te laten aan je code (dus alleen de start en en het einde tonen). Ik stel me zo voor dat je bij opening de timer start, eventueel een knopje toevoegt om te pauzeren en vervolgens de tijd vóór het afsluiten van het workbook te stoppen en bij te tellen (en daarna nogmaals automatisch opslaan) bij de reeds gebruikte tijd uit eerdere sessies...

Groet, Leo

effectief

had ook gezien dat het beeld continu flikkerde ; werd bijna zot ( voorzover dit nog mogelijk is :D)

het lijkt me inderdaad mooier dat dit niet voorkomt alleen moet je me dan even verder helpen

grema

in het vb zit een " Command " knop

maakt dit enig verschil met een gewone " knop "

Met gewone knoppen werkte ik reeds ; met Command knops nog niet.

Grema

Grema, er zit wel verschil tussen de controls uit de (VB) Control Toolbox en die uit de Forms. Persoonlijk vind ik het werken met de Forms controls een stukje makkelijker...:rolleyes:

Volgens mij moet je de code zo kunnen overnemen in een 'eigen' workbook. Je moet er dan wel opletten dat je ALLE code meeneemt. Dus ook die van de 'ThisWorkbook' module (en eventueel die van de worksheet-module). In het workbook_open event staat trouwens een stukje commentaar voor als je de tijd niet wilt zien (of gebruiken). Je moet dan de 1e 3 regels als commentaar zetten en de 4 regels daaronder juist onbecommentariëren (is dit correct nederlands??:D)

Als je echt iets anders wilt, moet je geduld hebben. Ik ga zo 'ns ff kijken of m'n bed me nog wil hebben!:D:D (moet morgen erg vroeg op)

Groet, Leo

zit vast !

op basis van hetgeen ik tegenkwam heb ik volgende gecreeerd;

zie bijlage .

probleem
1/ Krijg men knoppen niet gelinkt.
2/ Cursor flikkert

Iemand voor beiden een oplossing.

mvg

grema

Bijlagen

Grema, sorry dat ik niet eerder reageerde... 't Is nogal druk op 't werk. Ik zal nu ff een uurtje voor je pakken en mijn idee in een sheet zetten. Straks dus meer.

Groet, Leo

Grema, Dan is dit het resultaat (zie bestandje). Ik maak in mijn versie gebruik van starttijden die in de sheet geregistreerd worden dmv een knop. Er is ook een knop voor pauzetijd (deze wordt van de totale bewerkingstijd afgetrokken). En uiteindelijk bij 'stoppen' (de knop) of via het standaard stoppen/opslaan van Excel zal de totale bewerkingstijd worden bijgewerkt. Het mooie van deze code is dat er geen code op de achtergrond blijft doordraaien (wat met die countdown teller WEL het geval is).
Hiierdoor blijft je beeld rustig en je programma stabieler.

Kijk maar of je hier iets mee kan...

Groet, Leo

Bijlagen

Leo,

bestandje is goed ,

heb al een reset knop aangemaakt.
Maar heb nog een 2 vraagjes :

-1) Hoe maak je de : " rngBewerk....." cellen ?
-2) Kan je bij starten in de cel A6:B6 Inkleuren.
Bij pauze deze cellen ontkleuren en de cel A8:B8 Inkleuren

zodanig dat je juist kan zien waar je zit in de bewerking van Start/Pauze/Herstart/Stop

Alvast dank voor de hulp

grema

Grema,
1) de...
" rngBewerk....." cellen
...is niets anders dan een range (bereik) in je worksheet die je een naam geeft. Een naamverwijzing in code is duidelijker te lezen en bovendien kan je wat makkelijker schuiven in je sheet als je al een poosje bezig bent. Bij een keiharde celverwijzing (dus bijvoorbeeld: Range("K4").value) loopt het stuk in je code als je besluit om boven cel K4 een regel in je sheet toe te voegen. Je 'K4' is dan in werkelijkheid cel K5 geworden. Met een naam voorkom je deze ellende.
2) Je 'kleurwensen' heb ik in deze versie verwerkt. Daarmee ook her en der wat met code geschoven. De afhandeling gaat nu mooier vind ik...:D

Kan je er zo iets mee?

Groet, Leo

Bijlagen

Tof ,

Ziet er gewoon goed uit.:thumb:

Leo ; bij deze dank :D:D en sluit dit item;

Groet

grema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan