• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

count waarde tussen 2 datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi allemaal ,

Ben al een hele tijd bezig met mijn formule in elkaar te steken maar die wil maar niet lukken.

Ik heb 2 tabellen , 1 tabel zijn allemaal datums en een 2de tabel zijn gebeurtenissen die zijn gebeurd op die datum

Nu zou ik op jaar basis alle zelfde gebeutenissen willen optellen

Voor het optellen gebruik ik volgende code
Code:
countif(a1:A100,"wandelen")

Nu zou ik willen dat ik de som heb van het aantal wandelingen in bv 2006 , 2007 , ...

Iemand een idee?

Groetjes Romain

Met een SUMPRODUCT functie of een DBAANTAL functie is dat niet zo moeilijk op te lossen. De precieze formule hangt natuurlijk af van hoe het bestandje eruit ziet...

Oké WiGi , bedankt...Weet de richting nu , zal het wel vinden

Ga maar voor die SOMPRODUCT functie. Is hier op het forum al ontzettend veel keer langs gekomen.

Hoi wigi,

Ik geraak er niet uit

Volgende code werkt perfect maar dit is het niet wat ik zocht .

Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$10=A2)*($B$2:$B$10="Wandelen"))

ik had al iets geprobeerd van onderstaande code maar dit werkt natuurlijk weer niet

Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$10">="&"01-01-2007")*($A$2:$A$10"=<"&"31-12-2007")*($B$2:$B$10="Wandelen"))

Groetjes Romain

Hoi wigi ,

heb het gevonden:D

Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$10="Joggen")*($A$2:$A$10>=DATUM(2007;1;30))*($A$2:$A$10<=DATUM(2007;12;31)))

Nog bedankt

Groetjes Romain

Heb de formule nog kunnen verkorte voor alles per jaartal op te tellen

Code:
=SOMPRODUCT((JAAR(Blad1!$A$2:$A$12)=2007)*(Blad1!$B$2:$B$12="Joggen"))

Die formule lijkt mij idd zeer aannemelijk. Goed gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan