Count

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Besturingssysteem
macOS Sequoia
Ik heb een vraag over de functie COUNT.

Ik wil namelijk uit mijn database het aantal rijen hebben dat members op 0 heeft staan.

Nu heb ik deze code geprobeerd:
PHP:
     $query2 = "SELECT COUNT(member) FROM members";
      $result2 = mysql_query($query2);
      $row2 = mysql_fetch_array($result2);
      extract($row2);
      echo"
    <td valign='top' width='25%'><a href='?page=joinrequests'>View Join requests($member)</a></td>

Maar die werkt niet zoals ik wil... (ik zal wel weer iets fout doen:rolleyes: ) Hij geeft namelijk nu ik 1 rij heb die member op 0 heeft netjes een 1 weer, maar als ik dan bij een andere rij member op 0 zet geeft hij als resultaat weer een 0 terwijl hij er juist 2 van moet maken...

Wie helpt mij?

Geplaatst door Tha Devil
Hij geeft namelijk nu ik 1 rij heb die member op 0 heeft netjes een 1 weer, maar als ik dan bij een andere rij member op 0 zet geeft hij als resultaat weer een 0 terwijl hij er juist 2 van moet maken...
En nu duidelijk ?

Wellicht dat dit de oplossing is ?
PHP:
     $query2 = "SELECT COUNT(member) FROM members WHERE members = '0'";
      $result2 = mysql_query($query2) or trigger_error(mysql_error(),E_USER_WARNING);
      $row2 = mysql_fetch_assoc($result2);
      extract($row2);
      echo"
    <td valign='top' width='25%'><a href='?page=joinrequests'>View Join requests($member)</a></td>

Ik zal proberen het duidelijker uit te leggen:

Ik heb een database members met daarin de gegevens van de leden. Ook is daar een rij die member heet en deze kan twee waarden hebben, 0 voor als hij/zij geen lid is en 1 als hij/zij wel lid is.

Nu heb ik een test persoon aangemaakt met de waarde 0, en als deze inlogt krijgt hij een melding dat hij geen member is en dus niet in kan loggen. Maar voor de admin moet er dan na "View Join Requests" een getal komen dat gelijk is aan het aantal niet-leden zodat de admin weet dat er nog mensen zijn die zich wel hebben aangemeld maar nog niet lid zijn.

Met die test persoon heb ik dus dat hij wel een 1 weergaf, maar zodra ik mijzelf dan op 0 zet en onder een andere account inlog krijg ik naast View Join request een 0 te zien terwijl er dan toch 2 niet-leden in de database staan.

Ik heb jou code geprobeerd maar krijg meerdere foutmeldingen

[ff snel de code bekeken en het bleek dat je WHERE members ipv member had gedaan]

Maar nu heb ik dus als ik twee niet-leden heb een 1 staan achter View Join ...

Via wat uitgebreid en langdurig zoeken met Google is het dan toch gelukt.

dit is de code:
PHP:
$query2 ='SELECT COUNT(member) FROM members WHERE member!=\'1\'';
      $result2 = mysql_query($query2) or trigger_error(mysql_error(),E_USER_WARNING);
      $row2 = mysql_fetch_row($result2);
      echo"
    <td valign='top' width='25%'><a href='?page=joinrequests'>View Join requests ($row2[0])</a></td>";

Hopelijk is dit de goede code, hij geeft iig wel de juiste getallen weer.

member!='1' komt op hetzelfde neer als member='0' (lijkt mij :rolleyes: )..

Code van JPeetje zou ook moeten werken :)

PS: Die $query2 zou ik met " en " laten beginnen en eindigen :)

Komt idd op hetzelfde neer, maar aangezien ik de registreer pagina nog niet af heb staat er nog wat mensen in de database die geen cijfer bij "member" hebben en die krijg ik er dus op deze manier ook bij.

Code van JP heb ik geprobeerd maar het resultaat staat hierboven.

Ik zal nog even kijken of er geen rare dingen gaan gebeuren met de verandering van de ' naar " aangezien ik die query zo van het net heb geplukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan