[counter-strike source & crysis] videokaart zwaar genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvp

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
33
hallo allemaal,

ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen (gamelaptop) de MSI GX600 extreme edition :D

maar zijn de spelletjes ccs en crysis daar niet te zwaar voor?
ik weet heel weinig nog van die specs maar VRAM is 512MB en Memory is (maximum) 2GB wat is het verschil?

Processor Intel Core 2 duo processor
Operating System Windows Vista home premium
Chipset Intel PM965 Express chipset
Display 15.4” WXXGA+/ WXGA ACV
Hard Disk Drive 80/100/120/160/250 GB, SATA
Optical Drive DVD Super Multi/ HD DVD
VGA Controller nVidia Geforce 8600M GT 3D craphic card
VRAM 512MB
Memory Type DDR2 533 / 667Mhz
Maximum 2GB (1024MB * 2)
Audio Speaker 2
Communication 56K Fax / MODEM Yes
LAN GB LAN
Bluetooth optional
Wireless LAN Yes
PCMCIA Type II * 2
I / O IEEE 1394 1
Card Reader 4 in 1
Mic-in / headphone out 1 / 1
USB 3
HDMI Yes
TV Out Yes S-video x 1
RJ11 / RJ45 1 / 1
PCI Express card Yes
Battery 6/9 cells
Keyboard 103 keys
Power 120W
Dimension 358 *259*27-33.9mm
Weight 2.6kg


nog 1 extra vraagje: game ik het best op xp of op vista?

alvast bedankt

groeten mathieu
 
Ik heb hier een 8600M GS, waar ik crysis op low/medium kan spelen. Het zal dus niet very high worden, maar het is zeker te spelen. Wat betreft xp/vista, vista werkt over het algemeen wat trager dan xp, maar heeft ook de dx10 functie. Tot nog toe is bijna alleen Crysis een spel waar het verschil gezien kan worden tussen dx9 en dx10, maar dan moet het spel wel op very high gespeeld worden. Dus als je nog met xp werkt, zou ik daar nog een tijdje mee blijven werken als het je alleen om games gaat...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een 8600M GS, waar ik crysis op low/medium kan spelen. Het zal dus niet very high worden, maar het is zeker te spelen. Wat betreft xp/vista, vista werkt over het algemeen wat trager dan xp, maar heeft ook de dx10 functie. Tot nog toe is bijna alleen Crysis een spel waar het verschil gezien kan worden tussen dx9 en dx10, maar dan moet het spel wel op very high gespeeld worden. Dus als je nog met xp werkt, zou ik daar nog een tijdje mee blijven werken als het je alleen om games gaat...

bedankt voor de reactie, ik zal je raad wel opvolgen met xp (ik ben ook meer gewoon van xp :thumb:) maar van directX9 en X10 snap ik niet goed want op mijn laptop nu staat "direrct x 9.0 or better" (ik heb nu een 6800) maar is het dan zo dat er voor windows vista de dx10 is en voor xp dx9 ? en eigenlijk snap ik ook niets van direct x (het enige dat ik weet is dat het te maken heeft met spelletjes spelen :confused: ) voorwat dient dat eigenlijk?

grts mathieu
 
Ik weet ook niet zo veel van direct x af, behalve dat dx10 nieuwer en beter moet zijn dan dx9, zodat het er allemaal wat mooier uitziet en evt. sneller moet zijn :p En dat dx10 alleen voor vista is, en xp dus geen directx 10 kan draaien. Ook moet je een dx10 compatible videokaart hebben, wat je 6800 niet is, en je eventuele nieuwe 8600 wél.
 
Ik weet ook niet zo veel van direct x af, behalve dat dx10 nieuwer en beter moet zijn dan dx9, zodat het er allemaal wat mooier uitziet en evt. sneller moet zijn :p En dat dx10 alleen voor vista is, en xp dus geen directx 10 kan draaien. Ook moet je een dx10 compatible videokaart hebben, wat je 6800 niet is, en je eventuele nieuwe 8600 wél.

zo weinig weet je er toch niet van :thumb:
maar ik denk dat ik gwn de MSI GX600 ga kopen met xp want ik hoor toch veel dat gamen op vista niet echt goed werkt, of niet?

ps: hoeveel Ghz heb jij?
 
Laatst bewerkt:
als je wilt gaan gamen kan je beter geen laptop kopen. laptops zijn over het algemeen slechter in games en duurder.

bijv laptop is 1000 euro dan kan je crysis op ik denk medium spelen.
koop je voor hetzelfde geld een pc van 1000 dan kan hij op high.

wat css betreft die gaat heel goed draaien op die laptop ik heb een laptop en dan gaat hij 40fps en die draait 0 fps op low bij crysis :p ik kan de game niet eens opstarten gelukkig heb ik nog een pc met een hd4870 dus:thumb:
 
CSS wordt een makkie (alles op 't hoogst is geen probleem)
Crysis wordt medium/low. Ligt net aan de resolutie waarop je gaat spelen. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan